КЛЮЧОВІ ПРИНЦИПИ ТА ХАРАКТЕР ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ
Ключові слова:
освіта дорослих, продовжена освіта, подальша освіта, відновлювана освіта, перманентна освіта, освіта протягом життяАнотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми освіти дорослих у сучасних соціально-економічних умовах. Проаналізовано принципи та пріоритетні напрями розвитку як європейської, так інаціональної освіти дорослих. Акцентовано увагу на соціально-економічній необхідності функціонуванн ясистеми освіти дорослих. Наголошено, що основою для розробки нормативної та науково-методичної базиосвіти дорослих мають бути комплексний аналіз та оцінка тематичного спектру навчальних потреб дорослих, можливостей їх задоволення, оцінка якості, територіальної і фінансової доступності різних типівосвітніх програм.Посилання
Аніщенко О. Тренди освіти дорослих: реалії та перспективи / Олена Аніщенко // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету: зб. наук. пр. / за ред. І.П. Аносова – Мелітополь : Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2015. – № 2 (15). – С. 155-160. – (Серія «Педагогіка»)
Карпенко М. М. Освіта протягом життя як чинник людського розвитку [Електронний ресурс] / М.М. Карпенко // Національний інститут стратегічних досліджень – Режим доступу до ресурсу: http://www.niss.gov.ua/articles/1865/
Концепция непрерывного образования // Бюллетень Государственного комитета СССР по народному образованию. Сер. Высшее и среднее специальное образование. – № 8. – 1989. – С. 9 –20
A Memorandum on Lifelong Learning [Electronic resource] // Commission of the european communities. – Режим доступу до ресурсу: http://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf
Statement by the European Association for the Education of Adults (EAEA) on the European Commission’s communication on rethinking education – Режим доступу до ресурсу: http://www.eaea.org/media/news/2013/february/eaea_statement_rethinkingeducation.pdf
Towards an institutional strategy for Lifelong Learning in Higher Professional Education [Electronic resource] // Published by the FLLLEX consortium May 2012. – Режим доступу до ресурсу: www.aqu.cat/doc/doc_16974883_1.pdf