ВПЛИВ НАКОПИЧЕННЯ ПОШКОДЖЕНЬ ВТОМЛЕНОСТІ НА ПОШИРЕННЯ ТРІЩИН У АЛЮМІНІЄВИХ СПЛАВІВ ALCLAD
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.17.4742Ключові слова:
авіаційні конструкції, втомні тріщини, алюмінієві сплави, деформаційний рельєф, накопичення пошкодженняАнотація
Використання концепції допустимого пошкодження при експлуатації повітряних суден припускає можливість прогнозування розповсюдження втомних тріщин. Проведенні дослідження доказали, що накопичена в наслідку циклічного навантаження локальна пошкоджуваність металу оказує вплив на розвиток втомних тріщин, особливо на начальній стадії. В якості показника пошкодження використовується насиченість деформаційного рельєфу біля концентратору напружень. Встановлено кореляційний зв’язок між продовженням розповсюдження тріщини і насиченістю деформаційного рельєфу біля концентратора напружень.
Посилання
Paris P. S. A critical analysis of crack propagation laws / Journal of Basic Engineering. Trans. Asme / P. S. Paris, F. Erdogan/ — 1963. — Vol. d-85, N4. — P. 528–534.
Karuskevich M. V. Estimation of the accumulated fatigue damage by saturation and fractal dimension of the deformation relief // Strength of materials / M. V. Karuskevich, E. Yu. Korchuk, A. S. Yakushenko, T. P. Maslak. — Vol. 40. — № 6. — P. 693–698.
Karuskevich M. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage / M. Karuskevich, O. Karuskevich, T. Maslak, S. Schepak // International Journal of Fatigue. — 2012. — № 39. — P. 116–121.
Karuskevich M. V. Fatigue life prediction by the structurally sensitive damage indicator / M. V. Ka-ruskevich // Proceeding of NAU. — 2012. — № 1. — P. 139–143.