ПРО ОЦІНКУ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПОЛЬОТНОЮ ЕКСПЛУАТАЦІЄЮ В УМОВАХ НЕПОВНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.63.19760Ключові слова:
льотна експлуатація, система управління, ефективність, архітектура адаптації, ефективність управління якістю, неповнота інформаційних умовАнотація
Нові вимоги до сучасних систем управління в наших високотехнологічних польотах вимагають адаптації критичних систем, особливо в умовах неповної інформації. Ця робота зосереджена на адаптації FOMS і представляє набір комплексних методів, які будуть використовуватися при розробці FOMS для підвищення їхнього рівня адаптації в умовах неповної інформації під час польотів. Ось чому оцінка ефективності системи управління польотами в умовах неповної інформації вимагає врахування ролі невизначеності, прогалин у даних та прийняття рішень у реальному часі.
Метою даної статті є представлення нового підходу до оцінки ефективності функціонування системи управління польотами авіакомпаній (FOMS) в умовах неповної інформації. Методи: у статті описується метод виконання, який підвищує ступінь адаптації FOMS авіакомпаній до функціонування в умовах неповної інформації, наприклад, метод оцінки впливу якості управління на продуктивність керованої системи за допомогою спеціального показника під назвою Ефективність FOMS EFMOS для оцінки цього впливу за допомогою змінних факторів впливу, пов’язаних із системою управління в рамках її стратегії управління. Результати: Аналітична модель впливу якості управління на ефективність FOMS авіакомпанії. Обговорення: Запропонований новий підхід дозволить підвищити ефективність функціонування FOMS авіакомпанії в умовах високого ступеня невизначеності та неповної інформації.
У майбутніх дослідженнях вивчатимуться сценарії, за яких дії з управління, такі як балансування навантаження та контроль допуску, можуть покращити та підтримувати продуктивність і ефективність FOMS.
Посилання
Commission Regulation (EU) No. 965/2012 – Air Operations – EASA – European Union. https://www.easa.europa.eu/en/document-library/regulations/commission-regulation-eu-no-9652012 (access data 10/10/2024)
Law of Ukraine "On the National Program Adaptation of the Ukraine Legislation to the European Union Legislation". № 1629-IV on 18 March, 2004.
Aviation Rules of Ukraine "Technical requirements and administrative procedures for flight operations in Civil Aviation", approved by the SAAU order № 682 on 5 July, 2018.
Greiner, U., Ramsch, J., Heller, B., Löffler, M., Müller, R., & Rahm, E. Adaptive Guideline-based Treatment Workflows with AdaptFlow. Paper presented at the Proc. of Symposium on Computerized Guidelines and Protocols (CGP 2004), Prague, (2004).
Adams, M., Edmond, D., & Hofstede, A. t. The application of Activity Theory to dynamic workflow adaptation issues. Paper presented at the 7th Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS 2003), Adelaide, South Australia, (2003).
Siebert, R. (1999). An Open Architecture for Adaptive Workflow Management Systems. Transactions of the SDPS: Journal of Integrated Design and Process Science, 3(3), 29-24.
Doc. MA.IMS.00001-012 – EASA IMS Manual. – 2020.
Doc. PO.IMS.00002 – EASA Strategy and IMS policy. – 2020.
Bass, L., Clements, P., & Kazman, R. Software Architecture in Practice: Addison Wesley, 1998.