ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ ПОТРЕБИ У ЗАПАСНИХ ЧАСТЯХ І МАТЕРІАЛАХ ДЛЯ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ АЕРОПОРТОВОЇ СПЕЦТЕХНІКИ

Автор(и)

  • Олександр Тамаргазін Національний авіаційний університет, Київ, Україна
  • Людмила Приймак Національний авіаційний університет, Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.61.18515

Ключові слова:

аеропорт, спецтехніка, обслуговування, ресурси, стохастичність

Анотація

Розглянуто сучасні умови роботи аеропорту з погляду зниження тарифів на послуги шляхом зниження витрат на експлуатацію спецтехніки. При цьому основну увагу приділено аналізу впливу на собівартість використання спецтехніки витрат на запасні частини та матеріали, що використовуються під час її технічного обслуговування. Процеси використання спецтехніки в аеропорту розглядаються як стохастичні, а система матеріально-технічного постачання в аеропорту розглядається як система масового обслуговування. При цьому враховується, що стохастичність системи обумовлена не тільки властивостями процесів, що протікають, а й випадковістю факторів, що на них впливають. У зв'язку з цим для управління даною системою проаналізовано перелік факторів, що визначають інтенсивність витрачання ресурсів, а також закономірності їх зміни. Основну увагу приділено необхідності знаходити компроміс між безперебійним постачанням, що потребує збільшення розмірів замовлень, та зниженням обсягів запасів, що збільшують вартість оборотних фондів авіаційного підприємства. Також проаналізовано вплив на витрати ресурсів для технічного обслуговування спецтехніки в аеропорту кліматичних умов експлуатації. Аналіз показав, що визначення потреби в ресурсах для технічного обслуговування спецтехніки в аеропортах в даний час планується виходячи з фактичної витрати за попередній рік і при цьому практично не враховується, що витрата змінюється за сезонами. У цьому відзначено проведення актуальності досліджень, спрямованих на розробку методик планування потреб служб спецтранспорту у сучасних аеропортах у запасних частинах та витратних матеріалах для технічного обслуговування з урахуванням варіації інтенсивності та умов експлуатації спецтехніки. У проаналізованих підходах до розробки таких методик показано необхідність розглядати процес визначення потреби у запасних частинах та витратних матеріалах для технічного обслуговування спецтехніки як нестаціонарний, зумовлений сезонними змінами інтенсивності та умов експлуатації. Виходячи з цього запропоновано базові принципи розробки теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо визначення розмірів запасів запасних частин та витратних матеріалів для технічного обслуговування аеропортової спецтехніки.

Біографії авторів

Олександр Тамаргазін, Національний авіаційний університет, Київ, Україна

доктор технічних наук, професор, професор кафедри аеропортових технологій

Людмила Приймак, Національний авіаційний університет, Київ, Україна

Кандидат тенхнічних наук доцент, доцент кафедри аеропортових технологій

Посилання

Thomas, R. (1997) Quantitative Methods for Business Studies. New Jersey. Published by Prentice Hall, 517 p.

Industry (MPIG based on AHM WG proposal) (2018). ''Aircraft Health Monitoring (AHM) integration in MSG-3'', International Maintenance Review Board Policy Board (IMRBPB).

Guzhva, V., Raghavan, S., D’Agostino, D.J. (2018). Principles of maintenance reserve development and management. Aircraft Leasing and Financing. Elsevier, pp. 263-298.

Maintenance manual TMX-450-TLD, (2019). 1487 р.

Asabere, N.Y., & Kusi-Sarpong, S. (2012). mVES: A Mobile Vehicle Expert System for the Automobile Industry. International Journal of Engineering Research and Applications, 2(6), 1108-1123.

Ji, J., Bie, Y., Zeng, Z. & Wang L. (2022). Trip energy consumption estimation for electric buses. Communications in Transportation Research, 2. http://dx.doi.org/10.1016/j.commtr.2022.100069.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.04.2024

Номер

Розділ

Транспорт, транспортні технології