МОДЕЛЬ ФУНКЦІОНУВАННЯ АВІАЦІЙНОЇ МАРШРУТНОЇ МЕРЕЖІ

Автор(и)

  • Віктор Доля Національний університет «Одеська політехніка», м.Одеса, Україна
  • Костянтин Доля Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут". Харків, Україна
  • Олена Доля Харківський національний університет радіоелектроніки, Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.59.17952

Ключові слова:

маршрутна мережа, транспортна технологія, проект, період окупності, квартал, чистий прибуток, витрати

Анотація

Проблематикою дослідження транспортних систем є вартість такого дослідження. Не можна поставити  експеримент з вивчення змін пасажиропотоків на маршрутах при зміні вартості їздки на самому маршруті або на маршрутах конкурентах, бо такі досліди матимуть свій грошовий вплив на соціум та на транспортні підприємства. Важко проводити й рамках експерименту досліди стану системи при зміні рухомого складу, що також є значно вартісним при наявному науковому інтересі. Значна вартість для фінансового навантаження на транспортні підприємства чи суспільства може значно вплинути на фінансові потоки виробника чи суспільства, а тому такі досліди й висновки за дослідами є проведеними не в повній мірі, що може призводити до невизначеності дій на певних етапах розвитку проекту із експлуатації засобу транспорту на маршруті. Для запобігання виникнення невизначеностей науковцями запропоновано моделювання певних процесів функціонування маршруту. Недоліками такого підходу є його фактична реалізація обмежена імітуванням певного набору факторів. В результаті отримані моделі, значною мірою, розглядають один маршрут та вплив на нього одного чи двох факторів. Запропонована модель транспортної маршрутної мережі враховує взаємопов’язаність при одночасному функціонуванні в мережі багатьох типів  транспорту та їхніх маршрутів. Вперше запропоновано комплексний підхід до вивчення процесів транспорту з урахуванням залежності економічних показників від технічних та навпаки.  Проведено моделювання маршрутної мережі всього регіону України при одночасному функціонуванні водного, повітряного, автомобільного та залізничного транспорту. В результатах проведеної роботи продемонстровано можливості моделі в плануванні функціонування маршруту на прикладі авіаційного транспорту. Визначено, що встановлення залежностей між часом та фінансовими потоками є можливим. Такий підхід надає можливість адмініструвати систему пасажирських перевезень в регіоні при ґрунтовному визначенні наслідків певних дій.

Біографії авторів

Віктор Доля, Національний університет «Одеська політехніка», м.Одеса, Україна

Доктор технічних наук, професор

Костянтин Доля, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут". Харків, Україна

Доктор технічних наук, доцент

Олена Доля, Харківський національний університет радіоелектроніки, Харків, Україна

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Bao, Y., Yi, D., Xiong, T., Hu, Z., & Zheng, S. A comparative study on hybrid linear and nonlinear modeling framework for air passenger traffic forecasting. Advances in Information Sciences and Service Sciences.2011. 3(5). 243-254. doi:10.4156/aiss.vol3.issue5.28.

Rodríguez-Doncel, V., Santos, C., & Casanovas, P. A model of air transport passenger incidents and rights.2014. 6. 22-41. doi:10.3233/978-1-61499-468-8-55

Marie-Sainte, S. L., Saba, T., & Alotaibi, S. Air passenger demand forecasting using particle swarm optimization and firefly algorithm. Journal of Computational and Theoretical Nanoscience. 2019. 16(9), 3735-3743. doi:10.1166/jctn.2019.8242

Dang, Y. -., & Li, W. Air passenger flow structure analysis with network view. Jiaotong Yunshu Xitong Gongcheng Yu Xinxi/Journal of Transportation Systems Engineering and Information Technology.2010. 10(5), 167-174.

Jing He, J., Xu, L., Ning Guo, X., & Hu, Y. Air passengers' purchasing behavior of specialty products at airport: An empirical study. Paper presented at the ACM International Conference Proceeding Series. 2021. 13-17. doi:10.1145/3503491.3503494

Liang, X., Guo, Z., Zhang, Q., Yang, M., & Wang, S. (2020). An analysis and decomposition ensemble prediction model for air passenger demand based on singular spectrum analysis. Xitong Gongcheng Lilun Yu Shijian.System Engineering Theory and Practice. 2020. 40(7), 1844-1855. doi:10.12011/1000-6788-2019-1010-12

Huang, F. -., Peng, J., & You, M. Analyses of characetristics of air passenger group mobility behaviors. Wuli Xuebao.Acta Physica Sinica. 2016 65(22) doi:10.7498/aps.65.228901.

Ida, Y.. Changes of air passenger distribution patterns in japan. Japanese. Journal of Human Geography. 1993.45(3), 221-243. doi:10.4200/jjhg1948.45.221.

Reyna, O. S. S., & De La Mota, I. F. Complex networks of the air passenger traffic in Culiacan´s airport. Paper presented at the 30th European Modeling and Simulation Symposium, 2018.EMSS 2018, 123-128.

Afaq, A., Gaur, L., Singh, G., & Dhir, A.. COVID-19: Transforming air passengers’ behaviour and reshaping their expectations towards the airline industry. Tourism Recreation Research, 2021.6. 22-37-49 doi:10.1080/02508281.2021.200821.

Zuo, P., Li, H., Liu, W., & Liu, D.. Development of 8 kW charging generator for railway air-conditioned passenger car. Zhongguo Tiedao Kexue/China Railway Science, 2010 31(2), 137-140.

Niu, W.. Intelligent air passenger transportation system utilizing integrated space-ground information network. Aeronautica Et Astronautica Sinica, 2019. 40(1) doi:10.7527/S1000-6893.2018.22415.

Dang, Y., & Song, S. Invulnerability analysis of chinese air passenger flow network based on centrality. Complex Systems and Complexity Science, 2013. 10(1), 75-82.

Sharma, H. K., Kumari, K., & Kar, S. (2019). Short-term forecasting of air passengers based on the hybrid rough set and the double exponential smoothing model. Intelligent Automation and Soft Computing, 2019. 25(1), 1-14. doi:10.31209/2018.100000036.

Valutytė, R. Striking a healthier balance between air passenger rights and air carriers’ vital interests in the light of COVID-19. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 2020. 8(2), 546-558. doi:10.9770/jesi.2020.8.2(33)

Bravo, A., Vieira, D. R., & Ferrer, G. The boeing 737 maxreturn to service and competition: How passengers' preferences would change due to the latent fear of flying. Journal of Modern Project Management, 2020 8(3), 113-123. doi:10.19255/JMPM02510

Raheja, D., & Zhong, Z. W. The causal relationship between GDP and air passenger traffic: Evidence from singapore. International Journal of Transport Economics, 2018 45(1), 83-95. doi:10.19272/201806701005.

Fassiaux, S. The difficult balance between the crisis of the aviation sector and air passenger rights in the era of covid-19. [Le difficile equilibre entre la crise du secteur de l’aviation et les droits des passagers aeriens a l’ere du covid-19; El difícil equilibrio entre la crisis del sector aéreo y los derechos de los pasajeros en la era de la covid-19] Revista De Derecho Comunitario Europeo, 2021(68), 185-225. doi:10.18042/cepc/rdce.68.06.

Lukyanov, S., Thyssen, E., & Kislyak, N. The market of passenger air transportation in russia: Quasi-competition or…? Voprosy Ekonomiki, 2007(11), 120-138. doi:10.32609/0042-8736-2007-11-120-138.

Saifei, N., & Renxu, G. The spatial and temporal dimensions of the interdependence between the air passenger industry and regional economy in the yangtze river delta. Tropical Geography, 2021 41(2), 340-350. doi:10.13284/j.cnki.rddl.003324.

Zhang, J., Sun, Y., Zhang, X., & Wang, S. Time-varying forecast averaging for air passengers in china. Xitong Gongcheng Lilun Yu Shijian/System Engineering Theory and Practice, 2020. 40(6), 1509-1519. doi:10.12011/1000-6788-2020-0443-11.

Leixian, G., Xiaoli, W., Xiaofang, G., Xuejun, Z., & Changcheng, K.. Urban functions of guangzhou and shenzhen focusing on the city network relationship: A comparative analysis on the original places of air passenger flow. Tropical Geography, 2021 41(2), 229-242. doi:10.13284/j.cnki.rddl.003323.

Cai, J., & Zhang, N.. The dynamic correlation between civil aviation passenger traffic volume and its influential factors based on DCC-GARCH model . 2020 .2. 35-46 doi:10.1007/978-981-13-9406-5_76.

Liang, X., Qiao, H., Wang, S., & Zhang, X. (2017). An integrated forecasting model for air passenger traffic in china based on singular spectrum analysis. Xitong Gongcheng Lilun Yu Shijian.System Engineering Theory and Practice, 2017. 37(6), 1479-1488. doi:10.12011/1000-6788(2017)06-1479-10.

Neretin, A. S. (2017). Spatial structure of air passenger transport in european russia. Izvestiya Rossiiskoi Akademii Nauk.Seriya Geograficheskaya 2017, (6), 19-38. doi:10.7868/S0373244417060032.

##submission.downloads##

Опубліковано

31.10.2023

Номер

Розділ

Транспорт, транспортні технології