Керування процесом використання єдиного інформаційного поля забезпечення технологічних процесів в аеропорту

Автор(и)

  • Олександр Анатолійович Тамаргазін Національний авіаційний університет
  • Іван Іванович Ліннік Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.44.14326

Ключові слова:

аеропорт, технологія виробництва, інформаційне поле, процес управління

Анотація

Перед багатьма аеропортами світу стоїть завдання збільшення своєї пропускної спроможності. Аеропорти при цьому експериментують з використанням сучасних цифрових технологій. Але лише деякі з них здійснюють фундаментальні цифрові трансформації, що дозволяють усунути виникаючі зараз в цивільній авіації складності й підвищити ефективність роботи аеропортів. Один із найбільш перспективних напрямків цифрової трансформації аеропорту базується на застосуванні єдиного інформаційного простору забезпечення технологічних процесів, в якому фіксується й контролюється виконання всіх робіт, що виконуються в аеропорту. Дослідження показали необхідність координації прийняття рішень на різних рівнях керування діяльністю аеропорту, як між різними службами, підрозділам і менеджментом аеропорту, так і між авіакомпаніями й різними компаніями, що беруть участь, у даному аеропорту, в реалізації технологічних процесів з обслуговування авіаційної і наземної авіаційної техніки, пасажирів, багажу, вантажів, аеродрому, технічних споруд, системи постачання паливо-мастильних матеріалів. Такі надскладні комплексі задачі можна здійснювати з оптимальними фінансовими і матеріальними витратами лише при використанні в аеропорту єдиного інформаційного простору забезпечення технологічних процесів. У рамках реалізації цього єдиного інформаційного простору пропонується реалізувати методи «примушення» й «спонукання» (чисті або комбіновані), які дозволяють найбільш ефективно реалізувати закладені у різні інформаційні ресурси потенціали. Однією із важливих задач менеджменту аеропорту при цьому є запобігання виникненню контргри з боку підлеглих та залежних структурних підрозділів і компаній, що вимагає від осіб, що приймають рішення додаткових витрат на контроль за дотриманням обмежень, які накладаються на технологічні процеси. Використання єдиного інформаційного простору забезпечення технологічних процесів в аеропорту дозволяє зменшити час на пошук і реалізацію оптимальних дій менеджменту аеропорту, і тим самим зменшити ризики суттєвого зниження безпеки польоті у зоні відповідальності даного аеропорту.

Біографії авторів

Олександр Анатолійович Тамаргазін, Національний авіаційний університет

доктор технічних наук, професор

Іван Іванович Ліннік, Національний авіаційний університет

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Тамаргазін О. А., Ліннік І. І., Курбет Л. В. Стан, протиріччя й тенденції розвитку інформаційного поля забезпечення технологічних процесів в аеропорту. Наукоємні технології. 2017. № 1 (33). C.65-70 DOI:10.18372/2310-5461.33.11561. (ukr)

Тамаргазін О. А., Ліннік І. І. Концепція програмного забезпечення для індивідуальних комунікаційних пристроїв у єдиному інформаційному полі забезпечення технологічних процесів в аеропорту. Наукоємні технології. 2019. № 2 (42). C.157-163. DOI:10.18372/2310-5461.42.13746. (ukr)

Халин В. Г., Чернова Г. В. Системы поддержки принятия решений. М.: Юрайт, 2019. 494 с.

Бухтояров В. В., Жуков В. Г., Золота-

рёв В. В. Поддержка принятия решений при проектировании систем защиты информации: Монография. М.: ООО «Научно-издательский центр ИНФРА-М», 2014. 131 с.

Тамаргазін О. А., Варюхно В. В., Салімов Р. М., Олег М. В. Сидоренко О. Ю. Спосіб узгодження інтересів суб’єктів, які приймають участь у забезпеченні заданих значень тактико-технічних та експлуатаційних характеристик авіаційних транспортних систем. Матеріали 17-ї Між-народної науково-практичної конференції (04-08 вересня 2017 р., м. Одеса, Україна). С.180-184. (ukr)

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Транспорт, транспортні технології