Керування процесом використання єдиного інформаційного поля забезпечення технологічних процесів в аеропорту
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.44.14326Ключові слова:
аеропорт, технологія виробництва, інформаційне поле, процес управлінняАнотація
Перед багатьма аеропортами світу стоїть завдання збільшення своєї пропускної спроможності. Аеропорти при цьому експериментують з використанням сучасних цифрових технологій. Але лише деякі з них здійснюють фундаментальні цифрові трансформації, що дозволяють усунути виникаючі зараз в цивільній авіації складності й підвищити ефективність роботи аеропортів. Один із найбільш перспективних напрямків цифрової трансформації аеропорту базується на застосуванні єдиного інформаційного простору забезпечення технологічних процесів, в якому фіксується й контролюється виконання всіх робіт, що виконуються в аеропорту. Дослідження показали необхідність координації прийняття рішень на різних рівнях керування діяльністю аеропорту, як між різними службами, підрозділам і менеджментом аеропорту, так і між авіакомпаніями й різними компаніями, що беруть участь, у даному аеропорту, в реалізації технологічних процесів з обслуговування авіаційної і наземної авіаційної техніки, пасажирів, багажу, вантажів, аеродрому, технічних споруд, системи постачання паливо-мастильних матеріалів. Такі надскладні комплексі задачі можна здійснювати з оптимальними фінансовими і матеріальними витратами лише при використанні в аеропорту єдиного інформаційного простору забезпечення технологічних процесів. У рамках реалізації цього єдиного інформаційного простору пропонується реалізувати методи «примушення» й «спонукання» (чисті або комбіновані), які дозволяють найбільш ефективно реалізувати закладені у різні інформаційні ресурси потенціали. Однією із важливих задач менеджменту аеропорту при цьому є запобігання виникненню контргри з боку підлеглих та залежних структурних підрозділів і компаній, що вимагає від осіб, що приймають рішення додаткових витрат на контроль за дотриманням обмежень, які накладаються на технологічні процеси. Використання єдиного інформаційного простору забезпечення технологічних процесів в аеропорту дозволяє зменшити час на пошук і реалізацію оптимальних дій менеджменту аеропорту, і тим самим зменшити ризики суттєвого зниження безпеки польоті у зоні відповідальності даного аеропорту.Посилання
Тамаргазін О. А., Ліннік І. І., Курбет Л. В. Стан, протиріччя й тенденції розвитку інформаційного поля забезпечення технологічних процесів в аеропорту. Наукоємні технології. 2017. № 1 (33). C.65-70 DOI:10.18372/2310-5461.33.11561. (ukr)
Тамаргазін О. А., Ліннік І. І. Концепція програмного забезпечення для індивідуальних комунікаційних пристроїв у єдиному інформаційному полі забезпечення технологічних процесів в аеропорту. Наукоємні технології. 2019. № 2 (42). C.157-163. DOI:10.18372/2310-5461.42.13746. (ukr)
Халин В. Г., Чернова Г. В. Системы поддержки принятия решений. М.: Юрайт, 2019. 494 с.
Бухтояров В. В., Жуков В. Г., Золота-
рёв В. В. Поддержка принятия решений при проектировании систем защиты информации: Монография. М.: ООО «Научно-издательский центр ИНФРА-М», 2014. 131 с.
Тамаргазін О. А., Варюхно В. В., Салімов Р. М., Олег М. В. Сидоренко О. Ю. Спосіб узгодження інтересів суб’єктів, які приймають участь у забезпеченні заданих значень тактико-технічних та експлуатаційних характеристик авіаційних транспортних систем. Матеріали 17-ї Між-народної науково-практичної конференції (04-08 вересня 2017 р., м. Одеса, Україна). С.180-184. (ukr)