Розроблення моделей автоматизації контролю технічного стану засобів водного транспорту
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.41.13539Ключові слова:
модель, автоматизація, контроль, технічний стан, засоби водного транспорту, програмне забезпечення, апріорна інформаціяАнотація
Аналіз експлуатації засобів водного транспорту свідчить про наявність протиріч, яке складається, з одного боку, в необхідності підвищення технічної готовності суднового устаткування до використання за призначенням і безвідмовності його функціонування. Для цього необхідним є здійснення постійного контролю над його функціонуванням і виконання цілого комплексу періодичних перевірок і діагностик.
Разом з тим такий підхід суттєво підвищує вартість експлуатації обладнання і зменшує загальну рентабельність флоту. З іншого боку, спроби максимального здешевлення морських транспортних перевезень, призводить до зменшення кількості контрольних заходів, спрощення їх процедури (регламентів) з перекладанням максимального числа функцій діагностики на технічні засоби.
В такому аспекті, розробка нових методів технічної експлуатації обладнання, на основі застосування сучасних автоматизованих процедур визначення періодичності і обсягу діагностування є актуальним.
У статті визначено таки принципи автоматизації контролю технічного стану засобів водного транспорту: принцип узгодженості; принцип інтеграції; принцип незалежності виконання.
Визначено, що найбільш ефективною є стратегія удосконалення моделі автоматизованого контролю технічного стану засобів водного транспорту, яка на відміну від існуючих базується на марковських процесах, методі Рунге-Кутта чисельного рішення системи диференціальних рівнянь Колмогорова та апріорної інформації про інтенсивності переходів зі стану в стан.
Використання програмної реалізації моделі значно покращує показники оперативності за рахунок ергономічності інтерфейсу та зменшення кількості операцій.
Моделювання технічного стану засобів водного транспорту за допомогою розробленого програмного забезпечення свідчить про те, що розробка є функціональною, тому що програмне забезпечення задовольняє усім потребам користувача. Модель є адекватною, а дане програмне забезпечення є досить надійним. Інтерфейс програми зручний та ергономічний.Посилання
Алексишин В. Г., Козырь Л. А., Симо-ненко С. В. Обеспечение навигационной безо-пас-ности плавания: учебное пособие. Одесса: Феникс, 2009. 518 с.
Богомья В. І., Давидов В. С., Доро-нін В. В., Пашков Д. П., Тихонов І. В. Навіга-ційне забезпечення управління рухом суден. К.: ДВВП «Компас». 2012. 336 с.
Коломієць О. М., Данік О. В. Оцінюван-ня впливу застосування інтелектуальної сис-теми експлуатації судна на вирішення завдань безпеки. Стандартизація, сертифікація, як-ість. 2017. Вип. 2 (105). С. 75–78.
Коломієць О. М., Богом’я В. І. Методи підвищення ефективності процесу експлуата-ції суднових комплексів. Новітні технології. 2017. Вип. 1(3). C. 42–48.
Кудрицька Н. В. Транспортнодорожній комплекс України: сучасний стан, проблеми та шляхи розвитку: монографія. Киев : НТУ, 2010. 338 с.
Коломієць О. М., Тимощук О. М., Да-кі О.А., Трофименко І. В. Критерій оптималь-ності процесу технічного обслуговування су-днових комплексів. Наука і техніка Повітря-них сил Збройних сил України. 2017. №4(29). С. 132–136.
Коломієць О. М., Данік О. В., Дакі О. А., Горбань А. В. Верифікація технології екс-пертного визначення уступки між вартістю та ефективністю системи навігації та управління рухом. Новітні технології. 2018. Вип. 1(5). C. 29–42.
Коломієць О. М., Тимощук О. М., Да-кі О. А. Обґрунтування застосування сигналів з нормованим спектром для контролю техніч-ного стану радіонавігаційних приладів засобів водного транспорту. Новітні технології. 2018. Вип. 2(6). C. 39–45.
Коломієць О. М., Воробьёв Е. С., Шев-ченко А. П., Мазур А. М. та ін. Разработка ме-тодов сжатия сообщений о воздушных объек-тах и управления дискретностью их выдачи от источников радиолокационной информации. Новітні технології. 2018. Вип. 3(7). C. 217–230.
Богомья В. І., Горбань А. В., Павлен-ко М. А., Тимочко О. І., Тимощук О.М. За заг. ред. О. М. Тимощук. Особливості системного підходу до вирішення наукових завдань екс-плуатації суднового обладнання. Київ: ДУІТ, 2018. 305 с.