Метод структурного синтезу системи управління засобів водного транспорту

Автор(и)

  • С. Ю. Будолак Державний університет інфраструктури та технологій
  • В. В. Ткаченко Державний університет інфраструктури та технологій
  • Р. В. Гуменніков Державний університет інфраструктури та технологій
  • А. П. Шевченко Державний університет інфраструктури та технологій

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.41.13535

Ключові слова:

модель, автоматизація, контроль, системи управління, засоби водного транспорту, експертні висновки, нейронні мережі

Анотація

У статті наведено результати досліджень щодо шляхів розвитку систем управління суден. Аналіз експлуатації свідчить про те, що найбільш перспективним напрямом удосконалення даних систем є їх комплексування, інтеграція та створення на основі такого об’єднання «інтегральних мостікових систем управління судном». Також дослідження сучасних систем управління свідчать про те, що концепція їх побудови заснована на використанні після модернізації існуючого в експлуатації обладнання спільно із новими сучасними системами. Тому актуальною є задача багатокритеріальної оптимізації структури СУ за відомими характеристиками існуючих підсистем комплексів.

Аналіз наукових та інженерних підходів розроблення та впровадження інтегрованих мостікових систем управління дозволів виявити рід системних недоліків та зауважень. Тому актуальним є наукове завдання удосконалення існуючих та розробки нових моделей та методів аналізу і синтезу системи управління суден на основі апріорних оцінок технічної ефективності комплектуючих підсистем. Виконаний у статті, аналіз методів та походів пошуку компромісу при вирішенні задачі багатокритеріальної оптимізації звернув увагу в позитивному сенсі на так знаний метод послідовних поступок. Цей метод найбільш логічно та ефективно враховує як досвід особи, що приймає  рішення, так й можливості аналітичних методів однокритеріальної оптимізації.

Також, у статті наведено особливості удосконаленого автором методу структурного синтезу системи управління засобів водного транспорту, який на відміну від існуючих застосовує інтелектуалізований підхід визначення поступки між ефективністю та вартістю з використанням параметричних моделей нечітких експертних висновків на основі нейронних мереж.

Стверджується, що реалізація отриманих в роботі результатів дозволяє проводити аналіз різних варіантів систем управління, що дозволяє провести порівняльний аналіз та визначити за критерієм ефективність-вартість найкращий варіант системи

Посилання

Концепція розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на середньостро-ковий період та до 2020 року. Міністерство транс-порту України. Київ. 2001. 210 с.

Алексишин В. Г., Козырь Л. А., Симонен-ко С. В. Обеспечение навигационной безопаснос-ти плавания: учебное пособие. Одесса: Феникс, 2009. 518 с.

Богомья В. І., Давидов В. С., Доронін В. В., Пашков Д. П., Тихонов І. В. Навігаційне за-безпечення управління рухом суден. К.: ДВВП «Компас», 2012. 336 с.

Кудрицька Н. В. Транспортнодорожній комплекс України: сучасний стан, проблеми та шляхи розвитку: монографія. Киев: НТУ, 2010. 338 с.

Ансофф И. Стратегическое управление. Со-кр. пер.с англ. М.: Экономика, 1989. 244 с.

Гаскаров Д. В., Голинкевич Т. А., Мозгале-вский А. В. Прогнозирование технического состо-яния и надежности радиоэлектронной аппаратуры. М.: Советское радио, 1974. 224 с.

Богомья В. І., Єлєазаров О. П., Павленко М. А., Тимочко О. І., Тимощук О. М.за заг. ред О. М. Тимощук. Основи технічної експлуатації авто-матизованої системи управління судном: підруч-ник для студентів вищих навчальних закладів. Київ. ДУІТ. 2018. 305 с.

Богомья В. І., Горбань А. В., Павлен-ко М. А., Тимочко О. І., Тимощук О. М. За заг. ред. О. М. Тимощук. Особливості системного під-ходу до вирішення наукових завдань експлуатації суднового обладнання. Київ. ДУІТ, 2018. 305 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Транспорт, транспортні технології