МЕТОД АДАПТИВНОГО ПРОЦЕСНОГО УПРАВЛІННЯ НА ОСНОВІ ПРЕЦЕДЕНТНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • С. C. Чалий
  • І. В. Левикін

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.32.11184

Ключові слова:

прецедент, бізнес-процес, інтелектуальний аналіз процесів, процесне управління

Анотація

Прецедентний підхід направлений на  використання існуючого досвіду при вирішенні нових задач. Прецедент містить у собі досвід вирішення задач у вигляді  структурованих характеристик задачі, а також опис процесу її вирішення. При реалізації прецедентного підходу процедура адаптації прецеденту виконується до початку управління відповідним процесом. При процесному управлінні це не дозволяє адаптувати бізнес-процеси та змінювати послідовність роботи під час виконання, що особливо важливо при доступі до загальних ресурсів. Зазначене свідчить про актуальність проблеми адаптивного управління бізнес-процесами.

Запропоновано метод адаптивного процесного управління на основі прецедентного підходу. Метод містить у собі  етапи: адаптація прецедентних моделей процесів, виконання процесів згідно завдань в моделі послідовності дій; додавання нового процесу до множини тих, що виконуються, з урахуванням затримок при доступі до загальних ресурсів. На відміну від існуючих, метод реалізує управління множиною бізнес-процесів, що використовують спільні ресурси. Метод дає можливість оцінити можливість виконання часових обмежень.

Посилання

Weske М. Business Process Management: Con-cepts, Languages, Architectures / M. Weske — 2nd ed. — Presented at Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2012. — 403 p.

Watson I. Case-based reasoning is a methodol-ogy not a technology // Knowledge-based systems. — 1999. — № 12. — P. 303–308.

Николайчук О. А. Применение прецедентно-го подхода для автоматизированной идентификации технического состояния деталей механических систем / О. А. Николайчук, А. Ю. Юрин // Автоматизация и современные технологии. — 2009. — № 5. — С. 3–12.

Aamodt A. Case-Based Reasoning: Foundational issues, methodological variations, and system ap-proaches / A. Aamodt, E. Plaza // AI Communications. — 1994. — N 7 (1). — Р. 39–59.

Люгер Д. Ф. Искусственный интеллект: стратегии и методы решения сложных проблем / Д. Ф. Люгер — М. : Вильямс, 2003. — 864 с.

Van der Aalst, W. M. P. Process Mining: Discovery, Conformance and Enhancement of Business Processes / W. M. P. Van der Aalst. — Springer Berlin Heidelberg, 2011. — 352 p.

Van der Aalst, W. M. P. Process Mining in the Large: A Tutorial / W. M. P. Van der Aalst // Business Intelligence. — Springer Science + Business Media, 2014. — P. 33–76.

Чалый С. Ф. Выявление интервалов ожидания в бизнес-процессах на основе анализа последовательностей событий / С. C. Чалый, И. В. Левыкин // Технологический аудит и резервы производства, 2016. — № 5/2(31). — С. 71–76.

##submission.downloads##

Опубліковано

19.12.2016

Номер

Розділ

Системи управління