THE PROCESS APPROACH TO THE ORGANIZATION OF THE COMPLEX OF MARKETING IN THE AIRLINES
Keywords:
process, process approach, complex of marketing, aviation marketing, airline,Abstract
The process approach to the organization of the complex of marketing in the airlines nowadays is explored in this article. It also analyzes the sequence of processes in the activity of airlines that influence formation of marketing-mix.References
Артамонов, Б.В. Авиатранспортный маркетинг [Текст] : учеб. пособие для вузов гражд. авиации /Б.В. Артамонов, М.Л. Мамонова; Моск. ин-т инженеров гражд. Авиации. М.: МИИГА, 1990. – 112 с
Костромина, Е.В. Авиатранспортный маркетинг [Текст] /Е.В. Костромина; НОУ Высшая коммерческая школа «Авиабизнес». - М.: НОУ ВКШ «Авиабизнес», 2003. - 384с.
Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс: пер с англ. [Текст] – М.: Вильямс, 2007.-656с.:ил.
Arnoult, S. Selling the airline, Air Transport World, 2011, November, 32-37. [Електронний ресурс].-Режим доступу: http://atwonline.com/magazine-issues/atwonline
Bennett Peter D. Dictionary of Marketing Tems. – 2 nd ed. : [Електорн. ресурс]. – Режим доступу: http://www.emeraldinsight.com/Insight/html/Output/Published/EmeraldFullTextArticle/Pdf/ 0770120404_ref.html
Jenkins, M. Making sense of customers: an evaluation of the role of the customer in the subjective strategies of senior managers, Journal of Strategic Marketing, 1996, Vol. 4 Issue 2, p95-115. [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/ 096525496346911
O’Connell, J., Williams G. Transformation of India’s domedtic airlines Journal of Air Transport Management. Volume 12. Issue 6, November,2006. [Електронний ресурс].-Режим доступу: http://www.academia.edu/1034897/Transformation_of_Indias_Domestic_Airlines_case_study_of_Indian_Airlines_Jet_Airways_Air_Sahara_and_Air_Deccan
Shaw, S. Airline Marketing and Management, 6th ed., 2007: [Електорн. ресурс]. – Режим доступу: http://books.google.com.ua/books?id=D41x6PXAiHYC&printsec=frontcover&hl=ru#v= onepage&q&f=false
World economic impact report of travel & tourism 2011. [Електорн. ресурс]. – Режим доступу: http://www.wttc.org/site_media/uploads/downloads/traveltourism2011.pdf