OPERATIONAL EFFICIENCY SITUATIONAL MECHANISM OF CORPORATE STRATEGY AIRLINE

Authors

  • О.В. Устінова

Keywords:

situation mechanism, corporate strategy, efficiency, airlines

Abstract

 Essence, component elements, necessity of formation and criteria of efficiency of action of situation mechanism of forming of corporate strategy of airlines, is considered in the article. Kinds and  methods of calculation of efficiency of functioning of situation mechanism of forming of corporate strategy of airlines are certain.

References

Астапова Г.В. Вдосконалені механізми економічного і матеріального стимулювання працівників корпоративних підприємств авіаційного транспорту: [монографія] / Г.В. Астапова, Н.І. Новікова, О.К. Костенко, Р.Є. Щербань, О.В. Устінова – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток», 2012. – 240с.

Баластрик Л.О. Проблеми удосконалення організаційно-економічного механізму управління підприємствами / Л.О. Баластрик, Л.В. Транченко // Зб. наук. праць – Вип. 7.- Київський університет, 2005. – 188-195с.

Ковалюк О.М. Фінансовий механізм організації економіки України (проблеми теорії і практики): [монографія] / О.М. Ковалюк. – Львів: Видавничий центр Львівського національного університету ім. Івана Франка, 2002. – 396 с.

Лепа Р.Н. Ситуационный механизм подготовки и прияния управленческих решений на предприятии: методология, модели и методы: монография / НАН Украины. Ин-т экономики пром-ти. – Донецк: Юго-Восток, 2006. – 308 с.

Панков В.А. Механізм розробки фінансової стратегії підприємства (концептуальний підхід) / В.А. Панков, О.А. Кисельова, А.В. Бабенко. // Вісник ДДМА. – 2005. - № 2. С. 274-279.

Issue

Section

Статьи