FEATURES COMPETITION ON EXPORT MARKETS
Keywords:
international economic environment, global investment environment, competitive fighting, innovative product, strategy of competitive managementAbstract
In the article peculiarities of enterprises’ competition on external markets in the times of economic crises are analyzed and mechanism of influence of global processes of social development in the hierarchy of international competitive relations is characterized, main factors and sources of enterprises’ competitiveness are determined.References
Гальчинський А.С. Економічна методологія. Логіка оновлення: курс лекцій / А.С. Гальчинський. - К.: АДЕФ-Україна, 2010. – С. 343.
Гринспен А. Эпоха потрясений: Проблемы и перспективы мировой финансовой системы / А. Гринспен; пер. с англ. - [2-е изд., доп.]. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2009. – C. 249
Делягин М. Г. Драйв человечества. Глобализация и мировой кризис / М. Г. Делягін. - М.: Вече, 2008. – C. 201.
Лук'яненко Д.Г. Стратегії глобального управління / Д.Г. Лук’яненко, Т.В. Кальченко // Міжнародна економічна політика. - 2008. - № 8-9.
Портер М. Конкуренция: Пер с англ. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – C. 495
Фатхутдинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации. - М.: ЭКСМО, 2004. – С. 200.
Samuel C. Craig, Susan P. Douglas. Responding to the challenges of global market: change, complexity, competition and conscience. - Source: Columbia Journal of World Business, Winter, 1996, v. 31, № 4, p. 13.