FEATURES COMPETITION ON EXPORT MARKETS

Authors

  • Г.В. Теплінський

Keywords:

international economic environment, global investment environment, competitive fighting, innovative product, strategy of competitive management

Abstract

 In the article peculiarities of enterprises’ competition on external markets in the times of economic crises are analyzed and mechanism of influence of global processes of social development in the hierarchy of international competitive relations is characterized, main factors and sources of enterprises’ competitiveness are determined.

Author Biography

Г.В. Теплінський

к.е.н.

References

Гальчинський А.С. Економічна методологія. Логіка оновлення: курс лекцій / А.С. Гальчинський. - К.: АДЕФ-Україна, 2010. – С. 343.

Гринспен А. Эпоха потрясений: Проблемы и перспективы мировой финансовой системы / А. Гринспен; пер. с англ. - [2-е изд., доп.]. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2009. – C. 249

Делягин М. Г. Драйв человечества. Глобализация и мировой кризис / М. Г. Делягін. - М.: Вече, 2008. – C. 201.

Лук'яненко Д.Г. Стратегії глобального управління / Д.Г. Лук’яненко, Т.В. Кальченко // Міжнародна економічна політика. - 2008. - № 8-9.

Портер М. Конкуренция: Пер с англ. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – C. 495

Фатхутдинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации. - М.: ЭКСМО, 2004. – С. 200.

Samuel C. Craig, Susan P. Douglas. Responding to the challenges of global market: change, complexity, competition and conscience. - Source: Columbia Journal of World Business, Winter, 1996, v. 31, № 4, p. 13.

Issue

Section

Статьи