NATURE AND COMPONENTS CHARACTERISTICS VALUES SERVICES OF AIRLINES

Authors

  • О.А. Осадча
  • О.В. Ареф’єва

Keywords:

value of service, cost of service, consumer value, component values of services

Abstract

 In the article the basic approaches to determination of essence of value of services are researched and generalized, its elements are specified; necessity of taking into account of cost aspect for forming of value of services is proved; problems of functioning of the enterprises of civil aircraft, risks of their economic activities and feature of forming of value of services are revealed.

Author Biographies

О.А. Осадча

здобувач

О.В. Ареф’єва

професор

References

Бандурка О.О. Єдність цінностей та істини у праві (філософський аналіз) / О. О. Бандурка : дис. ... д-ра філос. наук : 12.00.12. – К., 2003. – 403 с.

Блекуалл Р., Мінікард П., Энджел Дж. Поведение потребителей [Текст] : пер. с англ. – СПб. : Питер, 2007. – 944 с.

Держкомстат України. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // www.ukrstat.gov.ua.

Казак В.М. Методика підвищення ефективності вантажних авіаційних перевезень / В.М. Казак, К.В. Палій // Науковий вісник ХДМІ № 1 (4), 2011. – С. 277-285.

Калда К.О. Логістичний підхід до формування ланцюгів створення цінності та вартості авіатранспортної продукції. [Текст]// Вісник ХНУ. Економічні науки, №1, 2009. – С. 206-211.

Каплан Роберт С., Нортон Дейвид П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию / Пер. с англ. - М.: ЗАО <Олимп-Бизнес>, 2003, 304 с.

Концепція Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2020 року - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: http://www.transport.com.ua/index.php?newsid=13930

Котлер Ф. 300 ключевых вопросов маркетинга: отвечает Филипп Котлер [Текст] : пер. с англ. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2006. – 224 с.

Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента /Пер. с англ. — М.: Дело, 1992

Мнацаканов Р.Г. Перспективи розвитку авіаційних робіт в Україні // І.І. Висоцька, В.П. Лагуточкін, Р.Г. Мнацаканов / Тернопіль: Інноваційна економіка - №1 (27), 2012. – С. 10-12.

Моргулець О. Б.Менеджмент у сфері послуг. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 384 с.

Портер М. Конкуренция [Текст] : пер. с англ. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. – 608 с

Портер М. Конкуренція / Пер. с англ. – М. : Изд. дом «Вильямс», 2003. – 496 с.

Проблеми розвитку авіаційних послуг у цивільній авіації України // Інформаційний портал «Сервіс і технології»: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://avia.biz.ua/content/view/2476/113/

Томпсон-мл. А., Стрикленд Дж. А. Стратегический менеджмент: концепция и ситуации для анализа, 12-е издание / Пер. с англ. – М.: Изд. дом «Вильямс», 2002. – 928 с.

Транспортный Бизнес [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://tbu.com.ua/news/ukrainskie_aviakompanii_v_2010_g__perevezli_bolee_6_ml

Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг. Учебник. — М.: ЗАО "Бизнес-школа "Интел-Синтез", 2000. — 640 с.

Харсун, Л. Г. Стан та перспективи перевезень експортно-імпортних вантажів залізничним транспортом України [Текст] / Харсун Л.Г. // Економіка. Фінанси. Право. - 2008. - С .233-240

Katz M., Shapiro C. Network externalities, competition, and compatibility // American Economic Review. 1985. N75(3). p. 424-440.

Rokeach M. (1973) The nature of human values. - New York : Free Press.

Schwartz S.H. Universals in the structure and content of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries. / In M.P.Zanna // Advances in Experimental Social Psychology. – Orlando, FL : Academic. – 1992. –Vol. 25.–P.1

Sheet J.N., Newman B.I. and Gross B.L. Consumption Values and Market Choies: Theory and Applications, Cincinnati, OH: South-Western Publishing Company, 1991.

Issue

Section

Статьи