Method of influencing a student's attestation results through extracurricular activities
DOI:
https://doi.org/10.18372/2073-4751.75.18010Keywords:
educational system, educational process, extracurricular activities of the student, assessment of the student's academic performanceAbstract
The article systematically analyzes, systematizes the impact of extracurricular activities of students on educational indicators and identifies the main characteristics. A methodology for assessing the impact of students' extracurricular activities on educational indicators using the Bayesian approach has been developed. Using the proposed methodology, reports were compiled based on a priori data and the impact of students' extracurricular activities on their success rates was assessed. Based on the a priori data obtained, it was determined that this effect does not exceed 30%.
References
Edwards P. A Vast Machine: Computer Models, Climate Data, and the Politics Of Global Warming. Cambridge, MA: MIT Press, 2010. 552 p.
Gilbert Alan D. The Virtual and the Real in the Idea of a University. Proceedings of The Virtual University Symposium. The University of Melbourne, 1996.
Маценко В. Особистість. Індивідуальність. Кого виховувати? Психолог. 2004. № 1. С. 1–3.
Колісник М. Методичне забезпечення працює на успіх. Закордонна практика викладання дисциплін. Аналітичний журнал по менеджменту СИНЕРГІЯ. 2003. № 2(6). С. 48–53.
Белоус Н.В., Куцевич И.В. Модель адаптивного контроля знаний. Радіоелектроніка, Інформатика, Управління. 2010. №1(22). С. 39–44
Петрушин В.А. Экспертно-обучающие системы. Київ : Наукова Ду-мка, 1992. 264 с
Lella L., Licata I. A new model for the organizational knowledge life cycle. Processes of emergence of systems and sys-temic properties. Towards a general theory of emergence. Springer, 2007. 10 p.
Chihara C. Some Problems for Bayesian Confirmation Theory. British Journal for the Philosophy of Science. 1987. Vol. 38. P. 551–560.
Howson C. Some Recent Objections to the Bayesian Theory of Support. British Journal for the Philosophy of Science. 1985. Vol. 36. P. 305–309.
Swinburne R. Bayes’s Theorem. Oxford: Oxford University Press, 2002. 160 p.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).