ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА IT-ОСВІТУ: РИНОК ПРАЦІ, ОСВІТНІ СТАНДАРТИ, МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ
Ключові слова:
IT-освіта, офшорний аутсорсинг, освітні стандарти, базисний корпус знань, індекс TIOBEАнотація
В статті розглянуті фактори, що впливають на IT-освіту: вимоги й тренди ринку праці (зокрема, ринок офшорного аутсорсингу); освітні стандарти й мови програмування. Проведено аналіз освітніх стандартів, базисного корпуса знань, педагогічних компонувань і індексу TIOBE мов програмування.Посилання
National Science Board. Science and Engineering Indicators 2008. Two volumes. – Arlington, VA: National Science Foundation, volume 1, NSB 08-01, 2008. – 588 p.
Сайт компании XMG Global [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.xmgglobal.com/cidver/
Индийский рынок ИТ-аутсорсинга достигнет в 2010 году 50 млрд долларов [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.cybersecurity.ru/consulting/86983.html
Gartner on Outsourcing, 2008-2009. – Gartner, Inc., 2008. – Research ID № G00164206. – 60 р.
Сейдаметова З.С. IT-аутсорсинг и IT-образование // Информационно-компьютерные технологи в экономике, образовании и социальной сфере: Тезисы докладов IV всеукраинской научно-практической конференции. – Симферополь: КРП «Издательство «Крымучпедгиз», 2009. – С. 60 – 63.
Central and Eastern European Outsourcing Review 2008. – CEEOA, 2009. – 49 р.
Chang C., Denning P.J. (chairs) et al. Computing Curricula 2001: Curriculum Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Computer Science /A volume of the Computing Curricula Series – IEEE CS Press, ACM Press, 2001. – 240 p.
Computer Science Curriculum 2008 (CS 2008): An Interim Revision of CS 2001 – ACM, IEEE-CS, December 2008. – 108 p.
Blanc R.L., and Sobel A. (chairs) et al, Software Engineering 2004: Curriculum guidelines for undergraduate degree programs in computer engineering, a volume of the Computing Curricula Series, copyright ACM and IEEE, published by the IEEE Computer Society, 2006. – 129 p.
Soldan D. (chair) et al, Computer Engineering 2004: Curriculum guidelines for undergraduate degree programs in software engineering, a volume of the Computing Curricula Series copyright ACM and IEEE, published by the IEEE Computer Society, 2006. – 60 p.
Gordon T.J. et al, Information Systems 2002: Model Curriculum and Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Information Systems, a volume of the Computing Curricula Series copyright ACM and IEEE, published by the IEEE Computer Society, 2002. – 160 p.
Computing Curricula Information Technology Volume (IT 2008). – ACM, IEEE-CS, 2008. – 137 p.
Shackelford R. (chair) et al, Computing Curricula 2005: The Overview Report, a volume of the Computing Curricula series produced by the Joint Task Force for Computing Curricula 2005, copyright ACM and IEEE, published by the Association for Computing Machinery, 2006. – 62 p.
Quality Assurance Agency for Higher Education Computing. A Report on Benchmark Levels for Computing. Southgate House, Gloucester, England, April 2000. – 18 р.
Quality Assurance Agency for Higher Education Computing. A Report on Benchmark Levels for Computing. 2007. – 31 p.
Wing J.M. Computational Thinking // Communications of the ACM, 49, 3, 2006. – рр. 33 – 35.
Wing J.M. Five Deep Questions in Computing // CACM vol. 51, no. 1, January 2008. – pp. 58 – 60.
Сейдаметова З.С. Подготовка инженеров-программистов по специальности «Информатика»:[монография] / Зарема Сейдалиевна Сейдаметова. – Симферополь: Крымучпедгиз, 2007. – 480 с.
Сейдаметова З.С., Темненко В.А. Новое поколение Curricula для IT-специальностей: от действующих стандартов к Computational Thinking // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. – 2008. – № 8. – С. 67 – 71.
Сейдаметова З.С., Темненко В.А. Плюрализм педагогических подходов: как учить начинающих программистов // Якісна освіта ХХІ століття: проблеми і пошуки. Том 1. – Донецьк: Вид-во: ДонНУ, 2009. – С. 47 – 56.