EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF PROGRAMMING TEACHING BASED ON DIFFERENT LANGUAGES AND PARADIGMS OF WRITING CODE

Authors

  • Петро Георгієвич Шевчук Institute of Information technology and training NAPS of Ukraine

Keywords:

Educational activities, teaching of programming, programming language, programming paradigms, semantic differential

Abstract

The problem of checking the effective introduction of new technologies and development of software in learning programming are examined in the article. We consider some principles of projective technologies in general psychology and semantic differential method in particular. It describes a method of semantic differential, the possibility of its application to determine the effectiveness of the educational process. It is Illustrated by the use of semantic differential training, programming language, semantic differential method for comparing the effectiveness of learning programming language C# and commonly used by languages . We give general results of experimental determination of the effective introduction for learning of the programming language C#.

Author Biography

Петро Георгієвич Шевчук, Institute of Information technology and training NAPS of Ukraine

Postgraduate student of the Institute of Information Technology and Training of NAPS Ukraine.

References

Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семантики / Под ред. И.Б. Ханиной. М.: Наука; Смысл, 1999. – 350 с.

Інформатика, Програми для загальноосвітніх навчальних закладів / За ред. акад. М. І. Жалдака. — Запоріжжя: Прем'єр, 2003. — 304 с.

Немов, Р. С. Психология : учебник: В 3-х кн. Кн.3: Психодиагностика / Р. С. Немов. – 4-е изд. – М. : Владос, 2005. – 631с.

Петренко В.Ф. Основы психосемантики: Учеб. Пособие. / В.Ф. Петренко – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1997. – 400 с.

Пінчук О. П. Оцінювання рівня сформованості предметних компетентностей учнів основної школи методом семантичного диференціала в процесі навчання фізики / Ю. О. Жук, О. П. Пінчук // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 12: Зб. наук. пр. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – С. 120 – 127.

Соколова Е.Т. Проективные методы исследования личности./ Е.Т. Соколова/ – М.: Изд-во МГУ, 1987. – 102 с.

Шевчук П.Г. Від Pascal до C# [Текст] / П.Г. Шевчук // Комп'ютер у школі та сім'ї : Науково-методичний журнал. – 2011. – № 4, 5. – С. 47-52, С. 46-50.

Шевчук П.Г. Основні підходи добору мови та середовища програмування як засобів навчання // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. – 2010. – № 3(17). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/ article/view/251

Osgood C.E., Suci G.J. and Tannenbaum P.H., The Measurement of Meaning, Urbana, 1957. – Р. 290 – 304.

Issue

Section

REPORTS OF INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE OF STUDENTS AND POST-GRADUATE STUDENTS "SE 2011"