RATIONALE FOR THE CONTENT OF THE STUDY METHODOLOGY OF TEACHING PROFESSIONALLY ORIENTED DISCIPLINE "GROUP DYNAMICS AND COMMUNICATION"
Keywords:
Software engineering, group dynamics and communication, integrations of the humanities, social and engineering knowledge, skillsAbstract
The content and methodology of education on profession oriented discipline of training IT specialists –«Group dynamic and communication» is discussed in the article. The characteristic of professional skills in the field of group dynamic and interaction in groups of IT is given. The course content characteristic problems are found.References
Брукс Ф. Мифический человеко-месяц, или как создаются программные системы. – Пер. с англ. – СПб.: Символ-Плюс, 2006. – 304 С.
Гласс Р. Креативное программирование 2.0 – Пер, с англ. – СПб.: Символ-Плюс, 2009. – 352 С.
ДеМарко Т., Т. Листер. Человеческий фактор: успешные проекты и команды. – Символ-Плюс, 2007. – 256 с.
Ершов А.Д. О человеческом и эстетическом факторах в программировании // Кибернетика. – 1972. – № 5. – С.95 – 99.
Йордан Эд. Кадровые стратегии «смертельных проектов» // Открытые системы. – 2008. – №7 – С. 49.
Йордан Эд. Путь камикадзе. – Лори, 2001.
Константин Л. Человеческий фактор в программировании. – Пер. с англ. – СПб.: Символ-Плюс, 2004. – 384 с.
Липаев В.В. Методы обеспечения качества ПС. – М.: Теис, 2003. – 485 с.
Рекомендации по преподаванию программной инженерии и информатики в университетах. – М.: ИНТУИТ.РУ «Интернет-Университет Информационных Технологий», 2007. – 462 с.
Шафер Д. и др. Управление программными проектами: достижение оптимального качества при минимуме затрат. – М.: Вильямс, 2003. – 1136 с.
Шнейдерман Б. Психология программирования: Человеческие факторы в вычислительных и информационных системах. Пер. с англ. – М.: Радио и связь, 1984. – 304 С.
Якобсон А., Буч Г., Рамбо ДЖ. Унифицированный процесс разработки программного обеспечения. – СПб.: Питер, 2002. – 496 с.