NEW TOOL OF INFORMATION EXCHANGE BETWEEN THE LABOR MARKET AND IT-EDUCATION

Authors

  • Тетяна Юріївна Морозова Eastern Ukrainian National University of Volodymyr Dahl
  • Ігор Борисович Мендзебровський Company "Itera Group of Ukraine"

Keywords:

Frame ICT-competencies, professional standards, education standards

Abstract

The article deals with the peculiarities of European e-Competence Framework that has the status of recommended European standard with the help of which one may dynamically trace IT- market needs providing life-long learning system with necessary information.

Author Biographies

Тетяна Юріївна Морозова, Eastern Ukrainian National University of Volodymyr Dahl

Professor of Computer Science Department Eastern Ukrainian National University of Volodymyr Dahl

Ігор Борисович Мендзебровський, Company "Itera Group of Ukraine"

President of the company "Itera Group of Ukraine"

References

Національна рамка кваліфікацій. Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341 [Електронний ресурс]. – URL: http://zakon2.rada.gov.ua

Методичні рекомендації щодо формування кваліфікаційних характеристик професій працівників / Наказ Міністерства соціальної політики України та Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.12.2011 № 547/1438.

Пинаев Д. Процессное управление: в чем сила? [Электронный ресурс] / Д. Пинаев // БОСС. – 2012. – № 3. – URL: www.businessstudio.ru

Мендзебровский И. Проблемы подготовки специалистов для ИТ-индустрии [Електронний ресурс] / И. Мендзебровский // Менеджер по персоналу. – 2005. – № 6. – URL: www.hrliga.com/index.php?module=profession&op=view&id=250

Le Deist F.D. Что такое компетенции? [Електронний ресурс] / F.D. Le Deist, J. Winterton – URL: www.hr-portal.ru/article/chto-takoe-kompetentsii#oftnd1

European e-Competence Framework, e-CF [Electronic resource]. – URL: www.ecompetences.eu

Вольпян Н. Европейский опыт реализации политики развития ИКТ-компетенций. Европейская рамка ИКТ-компетенций [Текст] / Н. Вольпян. – М.: Softlin, 2011. – 118 c.

Issue

Section

EDUCATION AND SOFTWARE ENGINEERING