«PROFESSIONAL PRACTIC OF SOFTWARE ENGINEERING» – TEACHING EXPERIENCE

Authors

  • Микола Олександрович Сидоров National Aviation University
  • Ігор Борисович Мендзебровський National Aviation University
  • Олександр Арсенійович Орехов The company «Microsoft Ukraine»

Keywords:

Software engineering, professional practic, project method, education.

Abstract

Experience of learning subject by name “Professional practic of Software engineering” in National Aviation University is presented. The specify properties of the Experience consist in learning subject on the base of the software developer firms with the help of the project method.

Author Biographies

Микола Олександрович Сидоров, National Aviation University

PhD, Head of Computer Science Faculty, Head of Software Engineering Department of the National Aviation University. Scientific interests: software engineering, education.

Ігор Борисович Мендзебровський, National Aviation University

Post-graduate student of the National Aviation University. President of «Itera Group of Ukraine». Scientific interests: software development, software engineering education.

Олександр Арсенійович Орехов, The company «Microsoft Ukraine»

Ph.D., Associate Professor, the company «Microsoft Ukraine". Scientific interests: information technologies, education.

References

Постанови Кабінету Міністрів України «Про перелік напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавр» від 13.12.06 №1719.

М.Ф.Бондаренко, М. Сидоров, Т. Морозова Модель випускника бакалаврату програмна інженерія. – Вища школа. – № 4. – 2009. – С. 50 – 61.

Joint Task Force on Computing Curricula, Software Engineering 2004. – Curriculum Guidelines for Undergraduate Degree Programs on. – 234 р.

M.B. Bloke. A Student-Enacted Simulation Approach to Software Engineering Education.- IEEE Transactions on Education. – Vol. 46. – No 1. – 2003. – P. 124 – 132.

D. Parnas. Software Engineering Programs Are Nоt Computer Sience Programs.- IEEE Software. – Vol.16. – N6. – 1999. – P. 19 – 30.

M. Shaw. Prospects for on Engineering Discipline of Software. – IEEE Software. – Vol. 7. – No 6. – 1990. – P. 15 – 24.

Є.Г. Кириленко, О.В. Лучшева Обоснование содержания обучения в рамках методологии преподавания профессионально-ориентированной дисциплины «Групповая динамика и коммуникация». – Інженерія програмного забеспечення. – №1. – 2010. – с. 71 – 78.

Е.М. Давыдова, Р.В. Мещеряков, А.А. Шелупанов. Проектное обучение – парадигма элитного инженерного образования в России в условиях стратегии инновационного развития. – Образование в России. – №2. – 2008. – C. 9 – 15.

W.H. Kilpatnic. The Project Method. – Teachers College Record. – 1918, 19 Sept. – P. 319 – 334.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под. ред. Е.С. Полат. – М.: Издательский центр «Академия», 1999.

М.О.Сидоров, М.А. Безверха. Навчальна програма «Професійна практика програмної інженерії». – К.: НАУ, 2009. – 7 с.

М.О. Сидоров, М.А. Безверха. Робоча навчальна програма «Професійна практика програмної інженерії». – К.: НАУ, 2009. – 12 с.

Issue

Section

EDUCATION AND SOFTWARE ENGINEERING