FEATURES OF USING A PROGRAMMING LANGUAGE C++ BUILDER FOR THE DEVELOPMENT OF EDUCATION PROGRAMS

Authors

  • Ірина Андріївна Сліпухіна National Aviation University
  • Роман Сергійович Одарченко National Aviation University
  • Олег Олегович Полігенько National Aviation University

Keywords:

C Builder, modeling technology, study of physics, physical models.

Abstract

Presents a method of increasing the efficiency of studying the physics associated with the use of the learning process of modern information technology, and defined its basic didactic advantages. An example of using the programming language C ++ Builder to create educational programs.

Author Biographies

Ірина Андріївна Сліпухіна, National Aviation University

Ph.D., Assosiate Professor of general physics. Scientific interests: semiconductor physics, methods of teaching physics in high school.

Роман Сергійович Одарченко, National Aviation University

Post-graduate student of Telecommunication Systems Department of the of Air Navigation Institute, National Aviation University. Since 2011 Ph.D. NAU. Scientific interests: complex technical systems and telecommunications.

Олег Олегович Полігенько, National Aviation University

First year student of the National Aviation University. Scientific interests: usage of modern programming languages ​​Java, C++, C++ Builder.

References

Концепція інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл: Затверджено колегією Міністерства освіти і науки України від 27 квітня 2001 р. № 5/8-2 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2001. – №13. – С. 3-10.

Профессиональная педагогика: учебник для студентов по пед. специальностям и направлениям, ред. С. Я. Батышева. – М.: «Профессиональное обозрение», 1997. – 512 с.

Бернард Смит. Общество, основанное на знании: политика Европейского Союза // Информационное общество. – 2002. – Вып. 1. – С. 8-21.

Клевцова Н.И. Методико-дидактические принципы создания и использования мультимедийных учебных презентаций в обучении иностранному языку: Дисс. канд. пед. наук: 13.00.02. – Курск, 2003. – 189 c.

Белицын И.В. Лекционный мультимедийный комплекс как средство активизации учебно-познавательной деятельности обучающихся: Дисс. канд. пед. наук: 13.00.02. – Барнаул, 2003. – 159 c.

Пискунова Т.Г. Методика обучения и использования мультимедиа-систем в курсе информатики средней школы: Дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.02. – СПб: РГПУ, 1999. – 236 c.

Скалій О.В. Комп’ютерні технології диференціації процесу фізичного виховання школярів (на прикладі навчання плавання): Автореф. дис…канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.02 / Львівський держ. ін-т фізичної культури – Л., 2002. – 24 с.

Issue

Section

EDUCATION AND SOFTWARE ENGINEERING