ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ НА ОСНОВІ РІЗНИХ МОВ ТА ПАРАДИГМ НАПИСАННЯ
Ключові слова:
Навчальна діяльність, навчання програмування, мова програмування, парадигма програмування, семантичний диференціалАнотація
У статті розглянуто проблему перевірки ефективності впровадження новітніх технологій та засобів розробки програмного забезпечення у процес навчання програмування. Розглядаються деякі принципи проективних технологій в психології взагалі та методу семантичного диференціалу зокрема. Описується метод семантичного диференціалу, можливості його застосування для визначення ефективності навчального процесу. Ілюструється застосування методу семантичного диференціалу для порівняння ефективності навчання програмування мовою C# та навчання традиційно використовуваними мовами. Наводяться загальні результати експериментального визначення ефективності впровадження до навчання мови програмування C#.Посилання
Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семантики / Под ред. И.Б. Ханиной. М.: Наука; Смысл, 1999. – 350 с.
Інформатика, Програми для загальноосвітніх навчальних закладів / За ред. акад. М. І. Жалдака. — Запоріжжя: Прем'єр, 2003. — 304 с.
Немов, Р. С. Психология : учебник: В 3-х кн. Кн.3: Психодиагностика / Р. С. Немов. – 4-е изд. – М. : Владос, 2005. – 631с.
Петренко В.Ф. Основы психосемантики: Учеб. Пособие. / В.Ф. Петренко – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1997. – 400 с.
Пінчук О. П. Оцінювання рівня сформованості предметних компетентностей учнів основної школи методом семантичного диференціала в процесі навчання фізики / Ю. О. Жук, О. П. Пінчук // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 12: Зб. наук. пр. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – С. 120 – 127.
Соколова Е.Т. Проективные методы исследования личности./ Е.Т. Соколова/ – М.: Изд-во МГУ, 1987. – 102 с.
Шевчук П.Г. Від Pascal до C# [Текст] / П.Г. Шевчук // Комп'ютер у школі та сім'ї : Науково-методичний журнал. – 2011. – № 4, 5. – С. 47-52, С. 46-50.
Шевчук П.Г. Основні підходи добору мови та середовища програмування як засобів навчання // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. – 2010. – № 3(17). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/ article/view/251
Osgood C.E., Suci G.J. and Tannenbaum P.H., The Measurement of Meaning, Urbana, 1957. – Р. 290 – 304.