Україна і відкрите небо Європейського Союзу
Ключові слова:
відкрите небо, Чиказька конвенція, авіаційний простір, авіаційне право, «свободи» авіаційного простору, ІКАО, Європейська комісіяАнотація
Стаття містить детальний аналіз поточних проблем та перспектив щодо вступу України до договору Відкритого неба Європейського Союзу.
На сьогодні існує два тлумачення терміну «відкритого неба». Перше було запроваджене на Чиказькій конвенції у 1944 р. і являє собою режим використання авіаційного простору у міжнародних авіаційних перевезеннях. Під другим значенням розуміють деякі запобіжні заходи з міжнародної безпеки, запроваджені у 1992 р., а також один з елементів верифікації договорів, що контролюють процес озброєння. На додачу, цей договір встановив режим «відкритого неба» у як інструмента для моніторингу та захисту навколишнього середовища.
В даній статті проаналізовано перше тлумачення «відкритого неба».
Україна почала готуватися до підписання договору у грудні 2007 р. і вже провела п’ять раундів переговорів.
Єврокомісія досі не бачить значного прогресу у переговорах з Україною по «відкритому небу», як зазначив віце-президент Єврокомісії з питань транспорту Сіім Каллас у вересні 2012 р.
Він також зауважив, що найбільш спірним питанням залишається ліцензування літаків українського виробництва.
Віце-президент Єврокомісії також зазначив, що переговорний процес з Україною з питання об’єднаного авіаційного простору планується завершити до 2015 р
Посилання
Brian F. Havel. Beyond Open Skies: A New Regime for International Aviation. – Kluwer Law International, – 30 April 2009.
Klaus Arnhold, Der Vertrag über den Offenen Himmel [The Open Skies Treaty], Studie-21, Stiftung für Wissenschaft und Politik, –Berlin, – June 2002.