Methods of communicative campaigns analysis

Authors

  • Олександр Михайлович СТЕПКО Institute of international relations National aviation university

Keywords:

convent- analysis, event- analysis, context analysis, cognitive mapping

Abstract

 The article analyses various methods of communicative campaigns analysis. Special attention is paid to the new method of contextanalysis. Expert estimates and methods of social analysis are also considered.

Author Biography

Олександр Михайлович СТЕПКО, Institute of international relations National aviation university

кандидат політичних наук, доцент

References

Богатуров А. Д. Очерки теории и политического анализа международных отношений / А. Д. Богатуров, Н. А. Ко-солапов, М. А. Хрусталев. – М., 2002. – 377с.

Боришполец К. П. Методы политических исследований / К. П. Боришполец. – М., 2005. – 221 с.

Лебедева М. М. Мировая политика / М. М. Лебедева. – М., 2004. – 348 с.

Ожиганов Э. Н. Стратегический анализ политики. Теоретические основания и методы / Э. Н. Ожиганов. – М., 2006. – 270 с.

Туронок С. Г. Политический анализ / С. Г. Туронок. – М., 2005. – 359 с.

Issue

Section

Political Science