Associative models of research of economic objects

Authors

  • Надія Олександрівна ІВАНЧЕНКО Інститут міжнародних відносин Національного авіаційного університету

Keywords:

intellectual analysis, technologies, knowledge’s, models, transactions, market, commodities

Abstract

 In the article is  associative models of DATA MINING (DM) that is used by analytic business geometry for the search of groups of descriptions which are mainly observed simultaneously.

Author Biography

Надія Олександрівна ІВАНЧЕНКО, Інститут міжнародних відносин Національного авіаційного університету

кандидат економічних наук, доцент

References

Дюк В., Самойленко A. Data Mining: учебный курс. – СПб: Питер, 2001. – 368 с.

Корнеев В. В., Гареев А. Ф., Васютин С. В., Райх В. В. Базы данных. Интелектуальная обработка информации. – М.: Нолидж, 2000. – 352 с., ил.

Ситник В. Ф. Засоби дейтамайнінгу для аналізу бізнесових рішень // Науково-технічна інформація. – 2002. – № 3. – С. 60-64.

Ситник В. Ф., Краснюк М. Т. Інтелектуальний аналіз даних (дейтамайнінг): Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2007. – 376 с.

Berry, Michael J. A. and Gordon Linoff. Data Mining Techniques for Marketing, Sales, and Customer Support. – New York: Wiley Computer Publishing, 1997.

Филиппов В. А. Интеллектуальный анализ данных: методы и средства. – М.: Эдиториал УРСС, 2001.

Чубукова И. А. Data Mining: учебное пособие. – М.: Интернет-университет информационных технологий: БИНОМ: Лаборатория знаний, 2006. – 382 с.

Issue

Section

Economy