Спектральний аналіз автокорреляційних функцій кутів крену та тангажу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.80.18693

Ключові слова:

людський фактор, амплітуда параметру, автокореляційні функції, аналіз спектрів, техніка пілотування політів

Анотація

У статті розглянуто питання, пов’язані з оцінкою впливу психофізіологічного напруження пілота на якість техніки пілотування літаком. Якість керування повітряним судном оцінювалася за допомогою зміни параметрів польоту, а саме кутів крена і тангажу під час заходу на посадку літака. Для проведення дослідження використовувався аналіз автокореляційних функцій контрольованого параметра і їх спектри. Запропонований математичний апарат дає можливість відстежити, в який момент психофізіологічне напруження пілота зростає до стану емоційної нестабільності, побудувати функцію його впливу на якість пілотування літака. Цей метод необхідний для покращення підготовки екіпажів до особливих ситуацій в польоті.

Біографії авторів

Юрій Віталійович Грищенко , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук

Доцент

Кафедра авіоніки

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Олексій Олександрович Чужа , Національний авіаційний університет, Київ

Кандидат технічних наук

Доцент

Кафедра авіоніки

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Тетяна Сергіївна Соломаха , Національний авіаційний університет, Київ

Асистент кафедри

Кафедра авіоніки

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Посилання

Safety Report. International Civil Aviation Organization, 999 Robert-Bourassa Boulevard Montréal, Canada. 2023. (https://www.icao.int/safety/Documents/ICAO_SR_2023_20230823.pdf).

Flight Operations Support & Services Airbus S.A.S. 31707 Blagnac Cedex, France, 2007, p. 211.

O. O. Chuzha, “Minimum landing speed criteria generated by means of avionics,” Proceedings of the Methods and Systems of Navigation and Motion Control: IEEE, December 2016, pp. 271–274. https://doi.org/10.1109/MSNMC.2016.7783159

O. O. Chuzha, H. V. Kyivskyi, and M. O. Chuzha, “Prevention factors by stall the aircraft during landing,” Materialy KHV mizhnarodnoyi naukovo-tekhnichnoyi konferentsiyi «AVIA-2021», Kyiv: NAU, 2021, pp. 9.8–9.10.

Yurii Hryshchenko, Victor Romanenko, and Maksym Zaliskyi, “Quality Assessment of Aircraft Glide Path Entrance,” Proceedings of the 9th International Conference "Information Control Systems & Technologies", Session 3: Modeling and software engineering, (September 24–26, 2020), Odessa, Ukraine, 2020, 649–660.

Y. V. Hryshchenko, Т. О. Pinchuk, V. G. Romanenko, and O. P. Slobodian, “Influence of the pilot's psychophysiological pressure on the quality of the flight piloting technique,” Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, no. 3(73), pp. 65–73, 2022. https://doi.org/10.18372/1990-5548.73.17015

V. Hryshchenko, V. Romanenko, and Y. Hryshchenko, “Quality of Piloting During the Approach,” Proceedings of the International Workshop on Advances in Civil Aviation Systems Development. ACASD 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol. 736, 2023, pp. 260–270. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-38082-2_20

Y. V. Hryshchenko, V. G. Romanenko, D. M. Pipa, and A. I. Amelina, “Piloting quality assessment systems,” Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, no. 3(61), pp. 55–60, 2019. https://doi.org/10.18372/1990-5548.61.14221

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-25

Номер

Розділ

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ