Керування повітряним рухом та планування польотів вантажних БПЛА в єдиному повітряному просторі
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.78.18280Ключові слова:
інтеграція повітряного простору безпілотників, планування польотів, співвідношення корисного навантаження до дальності польоту, керування повітряним рухом, ефективність корисного навантаження безпілотників, стохастичне планування польотів, автономна доставка «останньої» миліАнотація
У статті детально проаналізовано виклики і підходи до включення великих вантажних безпілотних літальних апаратів в існуючий повітряний простір з акцентом на керуванні повітряним рухом і плануванні польотів. Розглянуто модифікації моделей керування повітряним рухом, необхідні в результаті включення безпілотних літальних апаратів, з акцентом на керуванні різними стохастичними параметрами, що впливають на якість польотів. Також підкреслюється важливість дотримання безпечних інтервалів зльоту і посадки. Крім того, в статті розглядається застосування методів машинного навчання в керуванні потоками повітряного руху, досліджуються складнощі планування регулярних і спеціальних рейсів в умовах неповної інформації та стохастичної невизначеності. У статті підкреслюється важливість оптимізації співвідношення корисного навантаження до дальності польоту безпілотного літального апарату з урахуванням таких факторів, як вітрові умови та ефективність батарей для підвищення ефективності вантажних перевезень. Крім того, в статті представлена двоетапна модель стохастичного програмування для планування польотів, спрямована на мінімізацію витрат і ефективний розподіл польотів і ресурсів. Також обговорюється вплив дронів на логістику доставки "останньої милі", підкреслюються потенційні переваги дронів з точки зору збільшення швидкості, зниження витрат і доступу до віддалених районів.
Посилання
E. P. Lavrinenko, “Application of stochastic programming to the problem of air traffic control,” in the book: “Technical cybernetics”, Kyiv, 1970, issue. 16, pp. 50–56. [in Russian]
W. Milder and S. Wollnar, “Stochastic programming models for scheduling airlift operations,” Nav. Res. Log. Quart, 1969, vol. 16, no. 3.
V. S. Serbezov, “Assessment of the fuel efficiency of unmanned cargo aircraft, based on general aviation aircraft,” IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, vol. 664, 11th International Scientific Conference on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies (BulTrans-2019) 10–12 September 2019, Sozopol, Bulgaria. https://doi.org/10.1088/1757-899X/664/1/012006.
Alexandra Samet, Last-mile delivery: What it is and what it means for retailers. October 12, 2023. https://www.insiderintelligence.com/insights/last-mile-delivery-shipping-explained/.
R. G. Strongin, “The search for the global optimum-Knowledge,” Ser. "Mathematics, Cybernetics" no.2, 1990, 48 p.
Volodymyr Kharchenko, “The Use of Unmanned Aircraft Systems for Fast Delivery Goods,” Logistic in Aviation. A Monograph. The International University of Logistics and Transport in Wroclaw, Poland, no. 3-4(47-48), 2020, pp. 89–101.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).