Розумний дизайн гібридних роторів з вертикальною віссю

Автор(и)

  • Віктор Михайлович Синєглазов Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0000-0002-3297-9060
  • Олександр Валентинович Станіславчук Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.78.18275

Ключові слова:

інтелектуальна система автоматизованого проектування, ротор Савоніуса, ротор Дар’є, генетичний алгоритм, вітроенергетична установка, ANSYS

Анотація

Роботу присвячено необхідності створення в міській місцевості вертикально-осьових роторів вітрових електростанцій, які можуть розміщуватися на дахах і дають змогу підвищити їх енергопродуктивність на 60–70%. Показано, що розташування таких роторів на дахах має свої особливості, які полягають у необхідності врахування форми рельєфу будинку, його поверховості, напрямку та швидкості вітрів над ним та ін. Розглянуто приклади впровадження вітроенергетичних станцій та доведено, що їх енергоефективність можна підвищити за рахунок використання гібридних вертикально-осьових роторів, які складаються з комбінації роторів Дар’є та Савоніуса, де ротор Дар’є є основним джерелом перетворення енергії вітру в електричну, а ротор(и) Савоніуса забезпечують прискорення роторів Дар’є. Для реалізації використано генетичний алгоритм. Розроблено систему дизайну неелегантності. Наведено приклад застосування цієї системи для проектування гібридного ротора.

Біографії авторів

Віктор Михайлович Синєглазов , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук

Професор

Завідувач кафедрою авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Факультет аеронавігації, електроніки і телекомунікацій

Олександр Валентинович Станіславчук , Національний авіаційний університет, Київ

Бакалавр

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Посилання

C. Bak, “Aerodynamic design of wind turbine rotors,” In P. Brønsted & R. Nijssen (Eds.), 2013, Advances in wind turbine blade design and materials: Wood head Publishing https://doi.org/10.1533/9780857097286.1.59

R. Barthelmie, S. Frandsen, K. Hansen, J. Schepers, K. Rados, W. Schlez, and S. Neckelmann, “Modelling the impact of wakes on power output at Nysted and Horns Rev.,” Paper presented at the European Wind Energy Conference, 2009. Stockholm, Sweden.

A. S. Solonar, P. A. Khmarski, A. A. Mihalkovki, S. V. Tsuprik, and V. S. Ivanuk, “Optical-location coordinator of the homing system of an unmanned aerial vehicle,” Doklady BGUIR. 2018, 3(113):19–25. Available at: https://elibrary.ru/item.asp?id=35061424 (accessed 13.12.2018) [in Russian]

M. A. Richards, Fundamentals of Radar Signal processing, New York, McGraw-Hill Education, 2014, 656 p.

D. H. Allen, & W. E. Haisler, Introduction to aerospace structural analysis, 1985.

Tiago Oliveira and Pedro Encarnado, “Ground target tracking control system for unmanned aerial vehicles,” Journal of Intelligent and Robotic Systems, pp. 372–387, August 2013, https://doi.org/10.1007/s10846-012-9719-0

A. A. Monakov, Theoretical Fundamentals of Radiolocation, Saint Petersburg: GUAP, 2002, 70 p.

C. C. Aggarwal, & C. K. Reddy, “Data Clustering: Algorithms and Applications: CRC Press.,” 2013. https://doi.org/10.1201/b15410

S. Agrawal, B. Panigrahi, & M. K. Tiwari, “A multi-objective particle swarm algorithm with fuzzy clustering for power dispatching,” IEEE Transactions on Evolutionary Computing, 12(5), 2008, pp. 529–541. https://doi.org/10.1109/TEVC.2007.913121

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-27

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИЧНЕ МАШИНОБУДУВАННЯ