Розпізнавання поведінки водія на основі теорії нейронних мереж

Автор(и)

  • Юрій Віталійович Мельник Національний авіаційний університет, Київ
  • Сергій Іванович Отрох Національний авіаційний університет, Київ
  • Олександр Вікторович Сарафанніков Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0000-0002-8373-4629
  • Юрій Володимирович Лебідь Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0009-0004-5312-9892

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.75.17554

Ключові слова:

поведінка водія за кермом, штучні нейронні мережі, транспортний засіб, індекс безпеки

Анотація

У статті розглянуто проблему поведінки водія за кермом. Відволікання водія може призвести до серйозних аварій, що загрожують життю людей та громадському майну у всьому світі. Вирішення проблеми попередження небезпечної поведінки водія за кермом дозволить зменшити ризики потрапляння у дорожньо-транспортні пригоди в майбутньому. Таким чином, є потреба у розумному транспортному засобі, який буде підтримувати функціонал з розпізнавання поведінки водія. Розглянуто можливий варіант вирішення проблеми з використанням штучної нейронної мережі для автоматичного розпізнавання поведінки водія на реальному наборі даних поведінки водія. Отримано високу точність та ефективність розпізнавання розробленої моделі.

Біографії авторів

Юрій Віталійович Мельник , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук. Професор

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Сергій Іванович Отрох , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук. Професор

Навчально-науковий інститут атомної та теплової енергетики

Олександр Вікторович Сарафанніков , Національний авіаційний університет, Київ

Студент

Навчально-науковий інститут атомної та теплової енергетики

Юрій Володимирович Лебідь , Національний авіаційний університет, Київ

Студент

Навчально-науковий інститут атомної та теплової енергетики

Посилання

Dataset for State Farm Distracted Driver Detection. Available at: https://github.com/Kaggle/kaggle-api

Dengfeng Zhao, Yudong Zhong, Zhijun Fu, Junjian Hou, and Mingyuan Zhao, "A Review for the Driving Behavior Recognition Methods Based on Vehicle Multisensor Information," Journal of Advanced Transportation, vol. 2022, Article ID 7287511, 16 pages, 2022. https://doi.org/10.1155/2022/7287511

C. Feichtenhofer, A. Pinz, and A. Zisserman, “Convolutional two-stream network fusion for video action recognition,” In: 2016 IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR), pp. 1933–1941, 2016. https://doi.org/10.1109/CVPR.2016.213

Frank Rosenblatt, Principles of neurodynamics, Spartan Book, 1962.

Maad Mijwil, (2018). Artificial Neural Networks Advantages and Disadvantages.

T. Qi, Y. Xu, Y. Quan, Y. Wang, and H. Ling, “Image-based action recognition using hint-enhanced deep neural networks,” Neurocomputing, 267, pp. 475–488, 2017. https://doi.org/10.1016/j.neucom.2017.06.041

C. Saiprasert, S. Thajchayapong, T. Pholprasit, C. Tanprasert, “Driver Behaviour Profiling using Smartphone Sensory Data in a V2I Environment,” Information Communication and Computing Research Unit National Electronics and Computer Technology Center, Thailand, 2016, Р. 6.

Yaocong Hu, Mingqi Lu, and Xiaobo Lu, “Driving behavior recognition from still images by using multi-stream fusion CNN,” Machine Vision and Applications, (2019) 30:851–865https://doi.org/10.1007/s00138-018-0994-z

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-26

Номер

Розділ

АВТОМАТИЗАЦІЯ ТА КОМП’ЮТЕРНО-ІНТЕГРОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ