Імітаційне моделювання інерціальних стабілізованих платформ

Автор(и)

  • Ольга Андріївна Сущенко Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0000-0002-8837-1521
  • Олександр Олексійович Салюк Національний авіаційний університет, Київ
  • Сергій Гаврилович Єгоров Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.73.17011

Ключові слова:

інерціальні стабілізовані платформи, динамічна похибка, момент неврівноваженості, контрольні сигнали, тестові перевірки

Анотація

У статті описано особливості визначення характеристик інерційних стабілізованих платформ, що працюють на рухомих наземних об'єктах. Запропоновано метод оцінки динамічної помилки та впливу моменту неврівноваженості. Досліджено можливості різних способів завдання керуючих сигналів при напівнатурних випробуваннях. Наведено результати експериментальних випробувань інерційно-стабілізованих платформ, призначених для експлуатації на наземних рухомих об'єктах. Запропоновані підходи є важливими для оцінки характеристик системи управління рухом стабілізованої платформи після виконання її синтезу та організації процесу напівнатурних випробувань. Отримані результати можуть бути поширені на стабілізовані інерційні платформи широкого класу.

Біографії авторів

Ольга Андріївна Сущенко , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук. Професор

Кафедра аерокосмічних систем управління

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Олександр Олексійович Салюк , Національний авіаційний університет, Київ

Аспірант

Кафедра аерокосмічних систем управління

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Сергій Гаврилович Єгоров , Національний авіаційний університет, Київ

Старший викладач

Кафедра аерокосмічних систем управління

Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Посилання

J. M. Hilkert, “Inertially Stabilized Platform Technology,” Magazine IEEE Control Systems, no 1, vol. 28, 2008. pp. 26–46. https://doi.org/10.1109/MCS.2007.910256

R. Curey, M. Ash, L. Thielman, and C. Burker, “Proposed Inertial Systems Terminology Standard and Other Inertial Sensor Standards,” IEEE Std 528-2001: Access mode. http://ieeexplore.ieee.org/ie 15/7672/20968/00972830.pdf.

M. K. Masten, “Inertially stabilized platforms for optical imaging systems,” IEEE Control Systems Magazine, no. 1, vol. 28, 2008, pp. 47–64. https://doi.org/10.1109/MCS.2007.910201

O. A. Sushchenko, “Computer-aided design of robust system for stabilization of information-measuring devices at moving base,” Proceedings of the National Aviation University, no. 3, 2013, pp. 41–48.

S. Skogestad and I. Postlethwaite, Multivariable Feedback Control. New York: Jonh Wiley and Sons, 2001, 572 p.

B. Kuznetsov, I. Bovdiu, and T. Nikitina, “Multiobjective optimization of electromechanical servo systems,” 2019 IEEE 20th International Conference on Computational Problems of Electrical Engineering CPEE 2019, September 15-18, 2019, Slavske, Lviv, Ukraine, Proceedings, 4 p. https://doi.org/10.1109/CPEE47179.2019.8949122

O. A. Sushchenko and A. A. Tunik, “Robust stabilization of UAV observation equipment,” 2013 IEEE 2nd International Conference on Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD-2013), October 15–17, 2013, Kyiv, Ukraine. Proceedings, pp. 176–180. https://doi.org/10.1109/APUAVD.2013.6705318

O. A. Sushchenko, “Design of robust navigation laws and stabilization contours of precision attitude and heading reference system,” Proceedings of the National Aviation University, no. 3, 2017, pp. 48–56. https://doi.org/10.18372/2306-1472.72.11981.

A. A. Tunik and O. A. Sushchenko, “Usage of vector parametric optimization for robust stabilization of ground vehicles information-measuring devices,” Proceedings of the National Aviation University, no. 4, 2013, pp. 23–32. https://doi.org/10.18372/2306-1472.57.5530.

Gu D.W, Petkov P., and Konstantinov M. Robust control design with MATLAB. Berlin: Springer, 2003, 465 p.

H. G. Wang and T. G. Williams, “Strategic inertial navigation systems,” IEEE Control Systems Magazine,” vol. 28, no. 1, 2008, pp. 65–85. https://doi.org/10.1109/MCS.2007.910206.

O. A. Sushchenko, “Mathematical model of triaxial multimode attitude and heading reference system,” Proceedings of the National Aviation University, no. 2, 2017, pp. 31–41. https://doi.org/10.18372/2306-1472.71.11745.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-24

Номер

Розділ

АВТОМАТИЗАЦІЯ ТА КОМП’ЮТЕРНО-ІНТЕГРОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ