Перспективи застосування методу аналізу ієрархій для управління безпекою вантажних перевезень в інтегрованих транспортних системах
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.72.16945Ключові слова:
авіаційні вантажні перевезення, інтегрована транспортна система, мультимодальні перевезення, транспортна безпека, управління безпекоюАнотація
Інтегровані транспортні системи є досконалою формою організації перевезень, оскільки дозволяють комплексно використовувати конкуруючі види транспорту, забезпечуючи високий рівень транспортного обслуговування за доступними цінами та економію транспортних витрат. Зі зростанням попиту на такі перевезення все більшої актуальності набуває питання оцінки безпеки перевезень, зокрема щодо збереження вантажів і транспортних засобів на кожній ділянці транспортного процесу. У процесі технічного прогресу стає все важче досягти достатньо високого рівня транспортної безпеки, що дозволяє забезпечити національну безпеку та інтереси у сфері транспортної діяльності. На жаль, сьогодні управління безпекою на транспорті здійснюється переважно на організаційному рівні, який необхідно доповнювати оцінкою безпеки об’єктів транспортної системи. Розробка методів оцінки безпеки транспорту залишається складною науковою задачею, від вирішення якої залежить економічна ефективність і безпека транспортного процесу. Оскільки транспортна безпека – це стан транспортної системи, її оцінка включає оцінки безпеки різних транспортних інфраструктур. Таким чином, існує деяке уявне поле захисту об'єкта транспортної інфраструктури, яке забезпечує протидію комплексу існуючих або передбачуваних загроз. Запропонований алгоритм розробки безпечних маршрутів вантажних перевезень можна розділити на два циклічні етапи: визначення оптимального транспортного вузла з альтернатив; вибір оптимального маршруту транспортування між обраними транспортними вузлами. Метод забезпечує комплексну та раціональну основу для структурування проблеми прийняття рішення, для представлення та кількісного визначення її елементів, для зв’язку цих елементів із загальними цілями та для оцінки альтернативних рішень. Практичне використання запропонованого підходу дозволяє на етапі проектування мультимодальних маршрутів перевезень оцінити їх альтернативи, відповідно до обраних критеріїв, і вжити необхідних заходів для підвищення безпеки перевезень.
Посилання
M. B. Yanchuk, S. V. Pron, V. P. Fedyna, and K. V. Cherednichenko, "The Scientific-Methodological Approaches to Transport Risks Management in Multimodal Freight Transportations," Business Inform, 2, 2020, pp. 198–209. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-2-198-209
Y. J. Seo, F. Chen, and S. Y. Roh, "Multimdal Transportation: The Case of Laptop from Chongqing in China to Rotterdam in Europe," The Asian Journal of Shipping and Logistics, 33, pp. 155–165, 2017. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2017.09.005
K. V. Cherednichenko and M. D. Yanchuk, "Mathematical formalization of transport safety assessment," 9th World Congress “Aviation in the XXI-st century 2020”, 2020.
D. Wang, "Assessing road transport sustainability by combining environmental impacts and safety concerns," Transportation Research Part D: Transport and Environment, 777, 2019, 212–223. https://doi.org/10.1016/j.trd.2019.10.022
H. Huang, C. Han, G. Xu, M. Jiang, and S. C. Wong, "Incorporating safety reliability into route choice model: Heterogeneous crash risk aversions," Analytic Methods in Accident Research, 25, 100–112, 2020. https://doi.org/10.1016/j.amar.2020.100112
T. L. Saaty and R. Islam, "The Analytic Hierarchy Process in the Transportation Sector," Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems, 634:79–91, 2010. https://doi.org/10.1007/978-3-642-04045-0_7
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).