Система оптимізації витрат палива

Автор(и)

  • Марина Петрівна Мухіна Національній авіаційний університет, Київ
  • Артем Іванович Нікулін Національній авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.71.16826

Ключові слова:

затримка повітря, запас палива, витрата палива, ешелон польоту, швидкість польоту

Анотація

У цій роботі розглянуто завдання оптимізації скупчення людей при затримках літаків перед посадкою. Вивчивши статистику, можна дійти невтішного висновку, що з 2013 по 2018 рік спостерігалося постійне зростання пасажиропотоку. Але також за рахунок постійного зростання пасажиропотоку збільшується відсоток рейсів із затримками. Проблема в тому, що більша частина рейсів припадає на невеликий відсоток найпопулярніших аеропортів (в Україні 75 відсотків усіх рейсів припадає на аеропорти Бориспіль та Жуляни). Хоча з 2019 року кількість авіаперевезень по всьому світу з часом різко скоротилася, кількість авіаперельотів повернеться до колишньої цифри і продовжуватиме зростати. Також зараз у авіаперевізників виникла нова проблема – значне зростання цін на авіапаливо. За даними Mundi Index, з грудня 2021 спостерігається постійне зростання цін на паливо для літаків. Це додатковий стимул для авіакомпаній оптимізувати свої маршрути, щоб уникнути непотрібних витрат на пальне. У цій роботі на прикладі перельоту Боїнга 737 з Риги до Одеси було розглянуто два параметри, за зміни яких можна мінімізувати витрати палива при затримці. Також було розроблено алгоритм оптимізації витрат на натовп на рейсах із затримками.

Біографії авторів

Марина Петрівна Мухіна , Національній авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук. Професор

Кафедра комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Артем Іванович Нікулін , Національній авіаційний університет, Київ

Студент

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Факультет аеронавігації електроніки і телекомунікацій

Посилання

A-318 A-319 A-320 A-321 Flight Crew Operating Manual. Vol. 3. Flight Operations

Airbus A318 A319 A320 A321 Flight Crew Operating Manual. Part 2 – Flight Preparation

AIR TRANSPORT ACTION GROUP (ATAG). 2012 (Mar.). Aviation benefits beyond borders. Tech. rept. Air Transport Action Group, Oxford Economics, Geneva (Switzerland).

Average weekly jet fuel price from October 2016 to March 2022 -https://www.statista.com/statistics/526660/aviation-fuel-cost-comparison-across-regions/

Flight Planning and Performance Manual for Boing 737

The European Air Traffic Flow Management

Statistics of completed flights with delays - https://www.avianews.com/ukraine/2020/02/12/mau_91punctuality_jan2020/

EUROCONTROL. 2008b. Network Operations Report Summer 2008. Eurocontrol

EUROCONTROL EXPERIMENTAL CENTRE. 2011a (June). Coverage of 2010 European air traffic for the base of aircraftdata (BADA) - Revision 3.9.

LEE, KEUMJIN, FERON, ERIC, & PRITCHETT, AMY. 2008 (Jan.). Describing Airspace Complexity: Airspace Response to Disturbances. Ph.D. thesis, Georgia Institute of Technology. https://doi.org/10.2514/1.36308

UNIVERSITY OF WESTMINSTER. 2011 (Mar.). European airline delay cost reference values. Tech. rept. Eurocontrol, Brussels.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ