Система оптимізації витрат палива
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.71.16826Ключові слова:
затримка повітря, запас палива, витрата палива, ешелон польоту, швидкість польотуАнотація
У цій роботі розглянуто завдання оптимізації скупчення людей при затримках літаків перед посадкою. Вивчивши статистику, можна дійти невтішного висновку, що з 2013 по 2018 рік спостерігалося постійне зростання пасажиропотоку. Але також за рахунок постійного зростання пасажиропотоку збільшується відсоток рейсів із затримками. Проблема в тому, що більша частина рейсів припадає на невеликий відсоток найпопулярніших аеропортів (в Україні 75 відсотків усіх рейсів припадає на аеропорти Бориспіль та Жуляни). Хоча з 2019 року кількість авіаперевезень по всьому світу з часом різко скоротилася, кількість авіаперельотів повернеться до колишньої цифри і продовжуватиме зростати. Також зараз у авіаперевізників виникла нова проблема – значне зростання цін на авіапаливо. За даними Mundi Index, з грудня 2021 спостерігається постійне зростання цін на паливо для літаків. Це додатковий стимул для авіакомпаній оптимізувати свої маршрути, щоб уникнути непотрібних витрат на пальне. У цій роботі на прикладі перельоту Боїнга 737 з Риги до Одеси було розглянуто два параметри, за зміни яких можна мінімізувати витрати палива при затримці. Також було розроблено алгоритм оптимізації витрат на натовп на рейсах із затримками.
Посилання
A-318 A-319 A-320 A-321 Flight Crew Operating Manual. Vol. 3. Flight Operations
Airbus A318 A319 A320 A321 Flight Crew Operating Manual. Part 2 – Flight Preparation
AIR TRANSPORT ACTION GROUP (ATAG). 2012 (Mar.). Aviation benefits beyond borders. Tech. rept. Air Transport Action Group, Oxford Economics, Geneva (Switzerland).
Average weekly jet fuel price from October 2016 to March 2022 -https://www.statista.com/statistics/526660/aviation-fuel-cost-comparison-across-regions/
Flight Planning and Performance Manual for Boing 737
The European Air Traffic Flow Management
Statistics of completed flights with delays - https://www.avianews.com/ukraine/2020/02/12/mau_91punctuality_jan2020/
EUROCONTROL. 2008b. Network Operations Report Summer 2008. Eurocontrol
EUROCONTROL EXPERIMENTAL CENTRE. 2011a (June). Coverage of 2010 European air traffic for the base of aircraftdata (BADA) - Revision 3.9.
LEE, KEUMJIN, FERON, ERIC, & PRITCHETT, AMY. 2008 (Jan.). Describing Airspace Complexity: Airspace Response to Disturbances. Ph.D. thesis, Georgia Institute of Technology. https://doi.org/10.2514/1.36308
UNIVERSITY OF WESTMINSTER. 2011 (Mar.). European airline delay cost reference values. Tech. rept. Eurocontrol, Brussels.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).