Мікроелектромеханічна гіровертикаль

Автор(и)

  • Микола Павлович Василенко Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0000-0003-4937-8082
  • Максим Віталійович Магась Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.71.16818

Ключові слова:

мікроелектромеханічна система, гіроскоп, гіровертикаль, просторове положення, крен, тангаж, рискання

Анотація

Гіроскопічні вертикалі (гіровертикалі) призначені для визначення напрямку істинної вертикалі на рухомих об'єктах. Будучи одним із пристроїв системи орієнтації рухомого об'єкта, вони використовуються як датчики кутів крену і тангажу літака (або датчики подібних кутів для інших рухомих об'єктів) і служать для створення платформи, стабілізованої в площині горизонту. на рухомий предмет. Електричні сигнали, що приймаються від вимірювальних осей приладу, використовуються в польотних, навігаційних, радіолокаційних системах, візуальних індикаторах тощо. Системи гіроскопічної стабілізації широко використовуються як основа інтегрованих систем керування на літальних апаратах і мініатюрних безпілотних літальних апаратах для генерації сигналів пропорційного для кутових відхилень літака в просторі за кутами крену і тангажу і для стабілізації і контролю положення в просторі оптичного обладнання. В даний час датчики, засновані на технологіях мікроелектромеханічних систем, широко використовуються в малій авіації. Їх важливою перевагою є малі масогабаритні характеристики, а головним недоліком – низька точність. Такі датчики використовуються в навігаційних системах і системах автоматичного управління літаками. Зокрема, відомі алгоритми розрахунку кутів орієнтації безпілотного літального апарату з використанням інформації мікроелектромеханічних датчиків кутової швидкості. Однак через великі дрейфи помилка накопичується з часом і, як наслідок, час роботи обмежений.

Біографії авторів

Микола Павлович Василенко , Національний авіаційний університет, Київ

Кандидат технічних наук. Старший викладач

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Максим Віталійович Магась , Національний авіаційний університет, Київ

Студент

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Посилання

S. S. Rivkin, Stabilization of measuring devices on the swinging basis. Moscow: The main edition of physical and mathematical literature of the publishing house "Science," 1978, 320 p. [in Russian]

D. S. Pelpor, Gyroscopic systems. Theory of gyroscopes and gyroscopic stabilizers: textbook. for universities on special. “Gyroscope. devices and devices," 2nd ed., reworked. and ext. Moscow: Vyssh. shk., 1986, 423 p. [in Russian]

Gyroscopic systems. Design of gyroscopic systems, Part 2. Gyroscopic stabilizers / under. ed. D. S. Pelpora. Moscow: Higher. school, 1977, 222 p. [in Russian]

A. A. Babaev, Depreciation, damping and stabilization of onboard optical devices. Leningrad: Mechanical Engineering. Leningrad branch, 1984, 232 p. [in Russian]

D. M. Malyutin, "Combined two-axis vertical gyro," Aerospace instrumentation, Moscow: 2005, no. 3, pp. 6–10. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

КОМП’ЮТЕРНА ІНЖЕНЕРІЯ