Вдосконалення методів оцінювання якості техніки пілотування льотного складу
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.70.16775Ключові слова:
автокореляційна функція, амплітуда параметра, людський фактор, спектральний аналіз, директорний режим керуванняАнотація
Дані з пілотування повітряного судна в режимі заходу на посадку, отримані на комплексному тренажері літака та в умовах реальних польотів, обробляли різними ймовірно-статистичними методами. Їх використовували для оцінювання якості техніки пілотування льотного складу. Розглядалися методи, побудовані на основі критерію Неймана–Пірсона та оптимального Байєсовського критерію. При використанні їх було виявлено наявність детермінованої синусоїдальної складової у параметрах польоту. Також застосовувався метод аналізу автокореляційних функцій та метод аналізу спектрів параметрів польоту нормованих та ненормованих автокореляційних функцій. Порівняльний аналіз цих методів показав найінформативніший метод аналізу спектрів параметрів польоту нормованих та ненормованих автокореляційних функцій. У роботі показано, що успішне завершення етапу посадки багато у чому залежить від точності входу літака до точки глісади.
Посилання
Human factors digest No. 16 / Human factors digest No. 12 / Human Factors in Aircraft Maintenance and Inspection / ICAO Circular 302-AN/175, 2004, p. 41.
M. Zaliskyi, O. Solomentsev, R. Odarchenko, and S. Gnatyuk, "Research of Energy Characteristics of QAM Modulation Techniques for Modern Broadband Radio Systems," Electronics and Information Technology: IEEE International Conference, 23-27 May 2016, Proceedings, Odesa, 2016, pp. 53–58. https://doi.org/10.1109/ICEAIT.2016.7500991
Y. Hryshchenko, V. Romanenko, and D. Pipa, “Methods for Assessing of the Glissade Entrance Quality by the Crew,” Handbook of Research on Artificial Intelligence Applications in the Aviation and Aerospace Industries. IGI Global science reference, USA, 2019, pp. 372–403. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-1415-3.ch016
Y. Hryshchenko, V. Romanenko, O. Chuzha and E. Nych, “Estimation of the Quality of Glide Path Entrance by the Spectra of the Roll Angle Autocorrelation Functions,” IEEE 6th International Conference. October 20-23, Kyiv, Ukraine. 2020, pp. 150–153. https://doi.org/10.1109/MSNMC50359.2020.9255566
Y. V. Hryshchenko, S. V. Pavlova, D. M. Pipa, I. V. Kravets, “Assesment of the flight quality in vertical plane,” Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, 2020, no. 2(64), pp. 87–92. https://doi.org/10.18372/1990-5548.64.14861
Yurii Hryshchenko, Maksym Zaliskyi, Svitlana Pavlova, Oleksandr Solomentsev, and Tetiana Fursenko, “Data Processing in the Pilots` Training Process on the Integrated Aircraft Simulator,” Electrical, Control and Communication Engineering. 2021, Riga, RTU, 2021, vol. 17, no. 1, pp. 67–76. https://doi.org/10.2478/ecce-2021-0008
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).