Вдосконалення методів оцінювання якості техніки пілотування льотного складу

Автор(и)

  • Юрій Віталійович Грищенко Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0000-0002-1318-9354
  • Віктор Григорович Романенко Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0000-0003-0048-5549
  • Тетяна Олександрівна Пінчук Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.70.16775

Ключові слова:

автокореляційна функція, амплітуда параметра, людський фактор, спектральний аналіз, директорний режим керування

Анотація

Дані з пілотування повітряного судна в режимі заходу на посадку, отримані на комплексному тренажері літака та в умовах реальних польотів, обробляли різними ймовірно-статистичними методами. Їх використовували для оцінювання якості техніки пілотування льотного складу. Розглядалися методи, побудовані на основі критерію Неймана–Пірсона та оптимального Байєсовського критерію. При використанні їх було виявлено наявність детермінованої синусоїдальної складової у параметрах польоту. Також застосовувався метод аналізу автокореляційних функцій та метод аналізу спектрів параметрів польоту нормованих та ненормованих автокореляційних функцій. Порівняльний аналіз цих методів показав найінформативніший метод аналізу спектрів параметрів польоту нормованих та ненормованих автокореляційних функцій. У роботі показано, що успішне завершення етапу посадки багато у чому залежить від точності входу літака до точки глісади.

Біографії авторів

Юрій Віталійович Грищенко , Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіоніки, Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Кандидат технічних наук. Доцент

Віктор Григорович Романенко, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіоніки, Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Кандидат технічних наук. Доцент

Тетяна Олександрівна Пінчук , Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіоніки, Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Студентка

Посилання

Human factors digest No. 16 / Human factors digest No. 12 / Human Factors in Aircraft Maintenance and Inspection / ICAO Circular 302-AN/175, 2004, p. 41.

M. Zaliskyi, O. Solomentsev, R. Odarchenko, and S. Gnatyuk, "Research of Energy Characteristics of QAM Modulation Techniques for Modern Broadband Radio Systems," Electronics and Information Technology: IEEE International Conference, 23-27 May 2016, Proceedings, Odesa, 2016, pp. 53–58. https://doi.org/10.1109/ICEAIT.2016.7500991

Y. Hryshchenko, V. Romanenko, and D. Pipa, “Methods for Assessing of the Glissade Entrance Quality by the Crew,” Handbook of Research on Artificial Intelligence Applications in the Aviation and Aerospace Industries. IGI Global science reference, USA, 2019, pp. 372–403. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-1415-3.ch016

Y. Hryshchenko, V. Romanenko, O. Chuzha and E. Nych, “Estimation of the Quality of Glide Path Entrance by the Spectra of the Roll Angle Autocorrelation Functions,” IEEE 6th International Conference. October 20-23, Kyiv, Ukraine. 2020, pp. 150–153. https://doi.org/10.1109/MSNMC50359.2020.9255566

Y. V. Hryshchenko, S. V. Pavlova, D. M. Pipa, I. V. Kravets, “Assesment of the flight quality in vertical plane,” Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, 2020, no. 2(64), pp. 87–92. https://doi.org/10.18372/1990-5548.64.14861

Yurii Hryshchenko, Maksym Zaliskyi, Svitlana Pavlova, Oleksandr Solomentsev, and Tetiana Fursenko, “Data Processing in the Pilots` Training Process on the Integrated Aircraft Simulator,” Electrical, Control and Communication Engineering. 2021, Riga, RTU, 2021, vol. 17, no. 1, pp. 67–76. https://doi.org/10.2478/ecce-2021-0008

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-01

Номер

Розділ

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ