Аналіз критерію точності пілотажно-навігаційних комплексів

Автор(и)

  • Микола Кирилович Філяшкін Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.70.16774

Ключові слова:

точність, ефективність, навігаційне завдання, політ за маршрутом, коридор, ешелонування, ймовірність, відносна кількість літаків

Анотація

Показано, що у практиці проектування пілотажно-навігаційних комплексів (ПНК) доводиться вирішувати не тыльки завдання однокритеріальної оптимізації, які стосуються області детермінованих процесів, але й оптимізувати випадкові величини і функції. Саме до таких завдань відноситься аналіз критерію точності проектованого ПНК. У роботі, розглядаючи процес навігації як стаціонарний випадковий процес, сформульований ймовірнісний критерій якості літаководіння у вигляді кількісної оцінки точності ПНК, що забезпечує не вихід літака за межі заданого коридору протягом заданого часу. Одержано формули для розрахунку критерію точності ПНК при бічному ешелонуванні. Показано, що для розрахунку критерію точності ПНК достатньо знати кореляційну функцію помилок бічного відхилення, яку можна отримати або розрахунковим методом, або моделюванням або льотним експериментом.

Біографія автора

Микола Кирилович Філяшкін , Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Кандидат технічних наук. Професор

Посилання

Methodology for determining separation minima used to separate parallel tracks in route structures of the ATC. ICAO circular no. 120, 2012.

M. S. Izgutdinov, Substantiation of the choice of performance characteristics of aircraft navigation support. Interuniversity collection of scientific papers "Problems of operation and improvement of transport systems," V. XI. St. Petersburg: Academy of Civil Aviation, 2005.

Rules for the organization of air traffic flows: Order of the State Aviation Service from 19.07.2005.

no. 522, Kyiv: SAS, 2005, 16 p.

M. B. Lagutin, Visual mathematical statistics, Moscow: Binom, 2013, p. 472.

V. I. Tikhonov, Emissions of random processes, Moscow: Nauka, 2015, p. 392.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-01

Номер

Розділ

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ