Автоматична система ідентифікації БПЛА багатопозиційними засобами звукового моніторингу
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.66.15227Ключові слова:
Звуковий моніторинг, безпілотний літальний апарат, ідентифікація, обчислення координат, час затримки, ітераційний процес, точність вимірювання, параметри звукуАнотація
У статті розглядаються методи і алгоритми підвищення точності ідентифікації безпілотного літального апарату за допомогою багатопозиційного комплексу звукового моніторингу. Накопичення даних про параметри випромінювання під час періоду спостереження за об'єктом дозволяє здійснювати безперервне уточнення прийнятих рішень до заданого моменту закінчення процесу спостереження, достовірність ідентифікації при цьому буде достатньою для прийняття необхідних оперативних дій. При розгляді задачі ідентифікації з урахуванням зазначеної специфіки розглядається кілька етапів прийняття рішення в залежності від обсягу наявних даних на момент спостереження, умов їх отримання і обробки інформаційно-вимірювальними системами. Системи ідентифікації об’єктів звуковипромінювання являють собою складні технічні комплекси, в роботі яких задіяні не тільки апаратне та програмне забезпечення, база знань і безпосередньо дані, але також і інтелектуальні ресурси фахівців. Рішення різного рівня в таких системах приймаються не тільки автоматично технічними засобами на основі формальних алгоритмів, але і операторами, на основі накопиченого і запозиченого досвіду. При розробці таких систем необхідно враховувати як основи побудови формальних алгоритмів прийняття рішень, так і особливості прийняття рішення експертом з метою визначення умов для забезпечення максимальної надійності ідентифікації.
Посилання
R. Giladi, “Real-time identification of aircraft sound events, Elsevier,” Transportation Research, Part D: Transport and Environment, vol. 87, 2020. https://doi.org/10.1016/j.trd.2020.102527
S. Nihtianov and A. Luque, Smart sensors and MEMS, Woodhead Publishing, ISBN 978-0-08-102055-5, p. 604, 2018. https://doi.org/10.1016/C2016-0-01622-4
M. Tarabini and G. Moschioni, “Unattended acoustic events classification at the vicinity of airports,” Elsevier, Applied Acoustics, vol. 84, 2014. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2014.03.013
M. Genescà and J. Romeu, “Measurement of aircraft noise in a high background noise environment using a microphone array,” Elsevier, Transportation Research, Part D: Transport and Environment, vol. 18, pp. 70–77, 2013. https://doi.org/10.1016/j.trd.2012.09.002
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).