Регулятор перехідного процесу самоорганізованої системи керування авіаційним двигуном
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.65.14984Ключові слова:
Автоматична система керування, авіаційний газотурбінний двигун, перехідний процес, адаптивний регулятор, самоорганізаціяАнотація
В статті розглянуто тенденції розвитку авіаційного двигунобудування, які визначаються на використанні новітніх досягнень науки для забезпечення високих вимог за експлуатаційною надійністю, економічною ефективністю, екологічністю і безпекою. Кожне нове покоління авіаційних газотурбінних двигунів характеризується комплексом реалізованих на виробництві і впроваджених в експлуатацію технологій, короткий перелік яких дозволяє сформувати визначення поколінь авіаційних газотурбінних двигунів на основі аналізу світової практики авіаційних двигунів. Виявлено основні особливості процесу проектування адаптивних систем автоматичного керування газотурбінними двигунами з метою інтеграції керування робочим процесом в двигуні і режимів польоту для відображення методологічної, математичної, кібернетичної і інформаційної сторони досліджень. Основні закони керування та структурні схеми системи автоматичного керування можуть визначатися у вигляді програм керування на максимальному режимі роботи двигуна, дросельних режимах, режимі малого газу, прийомистості і скидання газу, на форсованих і перехідних режимах. Запропоновано використання зі змінною структурою регулятора для дослідження перехідних процесів систем автоматичного керування та представлена практична реалізація перехідних процесів.
Посилання
CIAM - Central Institute of Aviation Motors named after I.P. Baranov. Access mode: http://www.ciam.ru/.
O. S. Gurevich, Automatic control systems of aviation gas turbine engines. Мoscow, Toru Press, 2010, 264 p. (in Russian).
EUROCAE – standarts for future aviation. Access mode: http://www.eurocae.net/
Yu. M. Tereshchenko, V. A. Boguslaev, E. V. Doroshenko, I. F. Kravchenko, I. A. Lastivka, M. M. Mitrakhovich, and Yu. Yu. Tereshchenko, “Aerodynamics of compressors of gas turbine engines with gas dynamic flow control System efficiency of programmed operation of avionics,” Monograph, 2019, 408 p. (in Russian).
Laine Campbell, “Database Reliability Engineering: Designing and Operating Resilient Database Systems,” O'Reilly Media, 2017, 294 p.
Y. Wirma, “Indonesia’s Civil Servants’ Performance at Aviation Engineering: Exploration Study,” CreateSpace Independent Publishing PlatformIntegrated Journal of Business and Economics, 4(2), pp. 160–169, 2020. https://doi.org/10.33019/ijbe.v4i2.279
E. V. Shendaleva, “The regulation of gas turbine engine automatic control system in time of trials for technologic state forecasting,” The Russian Automobile and Highway Industry Journal, pp. 111–119, 2017. https://doi.org/10.26518/2071-7296-2017-3(55)-111-119
S. S. Tovkach, “The Liebman Process for Distribution of the Information Flows of the Engine Automatic Control System,” Journal of Nano-Electron. Physics, 12(1), pp. 01003(5), 2020. https://doi.org/10.21272/jnep.12(1).01003
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).