Перспективи впровадження концепції віддаленої аеродромної диспетчерської вишки в Україні

Автор(и)

  • S. M. Kredentsar Національний авіаційний університет, Київ
  • M. I. Yastrub Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.63.14531

Ключові слова:

Аеродром, аеродромна служба польотної інформації, керування повітряним рухом, організації повітряного руху, служби повітряного руху, аеропорт, концепція віддаленої аеродромної диспетчерської вишки, дослідження організації повітряного руху «Єдине небо Євр

Анотація

Реальна вартість авіаперевезень знижувалась за останні роки, роблячи авіаперевезення більш доступними, що призвело до збільшення попиту на них. Це дозволило розширити мережу повітряного сполучення та надало більшу кількість напрямків для авіаперевезень, включаючи невеликі регіональні аеропорти. Одним із компонентів вартості авіаперевезення є вартість аеронавігаційних послуг наданих провайдером з аеронавігаційних послуг, і ці витрати є фіксованими. Для невеликих регіональних аеропортів з низьким та/або нерегулярним трафіком ці витрати можуть бути тягарем, що обмежує їх розвиток. Концепція віддаленої аеродромної вишки, розроблена в рамках дослідницької програми в сфері організації повітряного руху «Єдине небо Європи» спрямована на оптимізації та зменшення витрат на надання аеронавігаційних послуг в малих аеропортах, що дозволяє їм краще використовувати ресурси та збільшити їх прибутковість. Більшу частину трафіку в Україні обслуговує кілька стратегічних аеропорті, а невеликі регіональні аеропорти обслуговують лише декілька рейсів в день і задля надання аеронавігаційних послуг ці регіональні аеропорти обладнанні локальними аеродромними диспетчерськими вишками. Через малу кількість польотів в регіональних аеропортах ці ресурси та обладнання використовуються не ефективно. Метою даної роботи є вивчення можливості впровадження концепції віддаленої аеродромної диспетчерської вишки в українських аеропортах задля підвищення ефективності витрат на надання аеронавігаційних послуг в аеропортах та відповідно зменшення витрат на авіаперевезення до регіональних аеропортів України.

Біографії авторів

S. M. Kredentsar, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра аеронавігаційних систем

orcid 0000-0002-7731-138X

M. I. Yastrub, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра аеронавігаційних систем

Аспірант

orcid 0000-0002-7434-0310

Посилання

Cabinet of Ministers of Ukraine, “Aviation transport strategy of Ukraine for the period of up to 2030”, available at: https://mtu.gov.ua/projects/166/ (accessed 07 October 2018).

SESAR Joint Undertaking, “D02/D04 OSED for Remote Provision of ATS to Aerodromes, including Functional Specification, Brussels, 2014.

ICAO Doc 4444, Procedures for Air Navigation Services – Air Traffic Management, 16th edition, ICAO, Montreal, 2016.

ICAO Doc 9426, Air Traffic Services Planning Manual, ICAO, Montreal, 1992.

EUROCONTROL Manual for Aerodrome Flight Information Service (AFIS), EUROCONTROL, Brussels, 2010.

Guidance material on the implementation of the remote tower concept for single mode of operation – Annex to ED Decision 2015/014/R, EASA, Cologne, 2015.

Frequentis AG, “Whitepaper: Introduction to remote virtual tower”, Vienna, 2016.

Stephen D. Van Beek, “Remote Towers: A Better Future for America’s Small Airports”, Reason Foundation Policy Brief #143, Los Angeles, 2017.

European Commission, “Deploying Remote Tower Control (RTC): Implementation of SES by Improving Performance and Modernising ATM for Tower Service Provision in Germany”, Brussels, 2016.

SESAR Joint Undertaking, “Remote Towers Demonstration Report”, Brussels, 2016.

Local Single Sky Implementation 2017- Ukraine, Level 1 – Implementation Overview, Brussels, 2016.

Average Daily Flights – Airport, EUROCONTROL STATFOR Dashboard. Retrieved on 11 December 2019 from: https://www.eurocontrol.int/statfor.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ