Дослідження параметрів руля висоти компонувальної схеми з замкненим крилом з точки зору втрат аеродинамічної якості на балансування

Автор(и)

  • K. O. Predachenko Державне підприємство "АНТОНОВ", Київ
  • O. L. Lemko НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.61.14222

Ключові слова:

замкнене крило, коробчасте крило, руль висоти, повздовжнє балансування, безпілотний літальний апарат, автоматизація

Анотація

В статті розглянута процедура оцінки втрат аеродинамічної якості на балансування для декількох компонувань замкнутого крила в широкому діапазоні коефіцієнтів підйомної сили. Розроблено програмне забезпечення для автоматизованого розрахунку аеродинамічних характеристик, що дозволило дослідити вплив параметрів руля висоти (відносний розмах, положення та вплив компонування крила) на балансувальні характеристики літального апарату. Продемонстровані результати розрахунків для різних компонувань із замкнутим крилом дозволяють зробити висновок, що при деякому сполученні параметрів руля висоти втрати аеродинамічної якості збалансованого компонування вище, ніж для крила з нульовим відхиленням руля висоти. Використання розробленого програмного забезпечення та запропонованої методології дозволяє швидко оцінити параметри керуючих поверхонь  в широкому діапазоні на ранніх стадіях проектування.

Біографії авторів

K. O. Predachenko, Державне підприємство "АНТОНОВ", Київ

Відділ аеродинаміки та динаміки польоту

Інженер-конструктор 2-ї категорії

orcid.org/0000-0002-6408-3699

O. L. Lemko, НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського»

Кафедра авіа- та ракетобудування, Інститут аерокосмічних технологій

Доктор технічних наук. Професор

Посилання

J. Wolkovitch, “The Joined Wing Aircraft: an Overview,” Journal of Aircraft, vol. 23, no 3, pp. 161–178, 1986.

L. Prandtl, “Induced drag of multiplanes,” NACA, Washington, NACA Technical Note 182, Feb. 01, 1924.

New Ideas Sharpen Focus for Greener Aircraft | NASA. – [Electronic resource]. – Acces mode: https://www.nasa.gov/topics/aeronautics/features/greener_aircraft.html

A. Dane, “Diamond Eyes,” in Popular Mechanics, September 1993, pp. 30–33, 1993.

Innocon Micro Falcon. – [Electronic resource]. – Acces mode: http://www.innoconltd.com/? CategoryID=179&ArticleID=104

In Russia, are developing a new UAV "Frigate". – [Electronic resource]. – Acces mode: https://defence-blog.com/new/in-russia-are-developing-a-new-uav-frigate.html, 2015

Guizhou Soar Dragon. – [Electronic resource]. – Acces mode: https://en.wikipedia.org/wiki/ Guizhou_Soar_Dragon

C. Galinski, J. Hajduk, M. Kalinowski, M. Wichulski, and L. Stefanec, “Inverted joined wing scaled demonstrator programme,” in 29th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2014

A. Frediani, M. Gasperini, G. Saporito, and A.Rimondi, “Development of a PrandtlPlane aircraft configuration,” in XVII Congresso Nazionale AIDAA, Roma, vol. 4, pp. 2263–2276, 2003.

K.O. Predachenko, “Possibility of application joined wing layout for UAV,” in Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD), 2015 IEEE International Conference, 2015, pp. 37–40.

K.O. Predachenko and O.L. Lemko, “Lift-to-Drag Ratio Losses due to Longitudinal Trimming in Joined Wing Configuration at Cruise Flight Mode,” in Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD), 2017 IEEE International Conference, 2017, pp. 44–48.

Yu. N. Sviridenko and Yu. L. Ineshyn, “An Application of Panel-Vortex Method with Symmetrization of Singularities for Airplane Flow Calculation with Account of Jet Influence,” in The works of TsAGI, vol. 2622, pp. 41–53, 1996.

Pansym tools. – [Electronic resource]. – Acces mode: https://github.com/thexhs/pansym_tools.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИ