Системи оцінювання якості техніки пілотування
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.61.14221Ключові слова:
траєкторія польоту, глісада, людський фактор, амплітуда параметраАнотація
У статті розглянуто проблему оцінювання якості техніки пілотування екіпажем під час входу в глісаду. Уточнено межі входу в глісаду з урахуванням людського фактора для директорного режиму керування повітряним судном. Під час входу в глісаду важлива не тільки точність входу в глісаду, але й повітряна швидкість літака. Розглянуто питання отримання попередження про збої в системі відображення інформації про повітряну швидкості або кутові атаки. Розроблена система попередження заснована на аналізі кореляційних полів параметрів польоту. Мають місце випадки, коли екіпаж замість витримування правильних параметрів польоту непропорційно збільшує кут атаки, що призводить до звалювання в штопор, або вводить літак в круте пікірування з подальшим зіткненням із земною поверхнею. Тому треба оцінити якість техніки пілотування екіпажу перед входом в глісаду. У разі польоту по колу це від кінця четвертого розвороту до посадки. Неправильні дії екіпажу пов’язані з його стресовим станом. Також запропоновано систему визначення погіршення якості техніки пілотування у разі впливу негативних чинників на людину-оператора. Дана система заснована на аналізі автокореляційних функцій.
Посилання
D. M. Pipa, "Suggestions to the methods for assessing the quality of the glide path entrance," Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, no. 3(57), pp. 41–48, 2018.
Y. V. Hryshchenko, V. G. Romanenko, and A. I. Amelina, "The problem of uncoordinated aircraft turn on small flight speed," Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, no. 1(59), pp. 50–57, 2019.
Y. V. Hryschchenko and I. V. Kravets, “Signaling methods about deteriorating quality of aircraft flight and training of pilots,” XIV International Scientific and Technical Conference “Avia-2019”. Section 15-Status and prospects of avionics development, Kyiv, NAU, 2019, pp. 15.1–15.5.
Y. V. Hyshchenko, “Autocorrelation functions in determining the signs of the phenomenon of strengthening the dynamic stereotype of a pilot,” Academy Scientific Papers: Issue V, Part 1, State Flight Academy of Ukraine, DLAU, 2000, pp. 226–231.
M. Zaliskyi, O. Solomentsev, R. Odarchenko, S. Gnatyuk, "Research of Energy Characteristics of QAM Modulation Techniques for Modern Broadband Radio Systems," Electronics and Information Technology: IEEE International Conference, 23-27 May 2016, Proceedings, Odesa, 2016, pp, 53-58.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).