Системи оцінювання якості техніки пілотування

Автор(и)

  • Y. V. Hryshchenko National Aviation University, Kyiv
  • V. G. Romanenko Національний авіаційний університет, Київ
  • D. M. Pipa Національний авіаційний університет, Київ
  • A. I. Amelina Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.61.14221

Ключові слова:

траєкторія польоту, глісада, людський фактор, амплітуда параметра

Анотація

У статті розглянуто проблему оцінювання якості техніки пілотування екіпажем під час входу в глісаду. Уточнено межі входу в глісаду з урахуванням людського фактора для директорного режиму керування повітряним судном. Під час входу в глісаду важлива не тільки точність входу в глісаду, але й повітряна швидкість літака. Розглянуто питання отримання попередження про збої в системі відображення інформації про повітряну швидкості або кутові атаки. Розроблена система попередження заснована на аналізі кореляційних полів параметрів польоту. Мають місце випадки, коли екіпаж замість витримування правильних параметрів польоту непропорційно збільшує кут атаки, що призводить до звалювання в штопор, або вводить літак в круте пікірування з подальшим зіткненням із земною поверхнею. Тому треба оцінити якість техніки пілотування екіпажу перед входом в глісаду. У разі польоту по колу це від кінця четвертого розвороту до посадки. Неправильні дії екіпажу пов’язані з його стресовим станом. Також запропоновано систему визначення погіршення якості техніки пілотування у разі впливу негативних чинників на людину-оператора. Дана система заснована на аналізі автокореляційних функцій.

Біографії авторів

Y. V. Hryshchenko, National Aviation University, Kyiv

Кафедра авіоніки, факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Кандидат технічних наук. Доцент

orcid.org/0000-0002-1318-9354

V. G. Romanenko, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіоніки, факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Кандидат технічних наук. Доцент

orcid.org/0000-0002-1318-9354

D. M. Pipa, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіоніки, факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Магістрант кафедри авіоніки

 

A. I. Amelina, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіоніки, факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій

Магістрант кафедри авіоніки

Посилання

D. M. Pipa, "Suggestions to the methods for assessing the quality of the glide path entrance," Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, no. 3(57), pp. 41–48, 2018.

Y. V. Hryshchenko, V. G. Romanenko, and A. I. Amelina, "The problem of uncoordinated aircraft turn on small flight speed," Electronics and Control Systems, Kyiv, NAU, no. 1(59), pp. 50–57, 2019.

Y. V. Hryschchenko and I. V. Kravets, “Signaling methods about deteriorating quality of aircraft flight and training of pilots,” XIV International Scientific and Technical Conference “Avia-2019”. Section 15-Status and prospects of avionics development, Kyiv, NAU, 2019, pp. 15.1–15.5.

Y. V. Hyshchenko, “Autocorrelation functions in determining the signs of the phenomenon of strengthening the dynamic stereotype of a pilot,” Academy Scientific Papers: Issue V, Part 1, State Flight Academy of Ukraine, DLAU, 2000, pp. 226–231.

M. Zaliskyi, O. Solomentsev, R. Odarchenko, S. Gnatyuk, "Research of Energy Characteristics of QAM Modulation Techniques for Modern Broadband Radio Systems," Electronics and Information Technology: IEEE International Conference, 23-27 May 2016, Proceedings, Odesa, 2016, pp, 53-58.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИ