Стабілізація безпілотного літального апарата в газодинамічному комплексі
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.60.13806Ключові слова:
Газодинамічний комплекс, система автоматичної стабілізації, штучний повітряний потік.Анотація
Роботу присвячено вдосконаленню перспективного методу безаеродромного зльоту і посадки безпілотного літального апарата, а саме, газодинамічного методу. Даний метод, в першу чергу, розрахований на безпілотний літальний апарат з аеродинамічними органами управління. При зльоті і посадці безпілотного літального апарата, за допомогою зовнішніх газодинамічних пристроїв, існує проблема його стабілізації на малих швидкостях польоту. Запатентовано технічне рішення стабілізації безпілотного літального апарата під час його зльоту та посадки за допомогою зовнішніх газодинамічних пристроїв, але немає чисельного підтвердження ефективності запропонованого рішення. Для цього розроблено математичну модель і алгоритм розрахунку автоматичної системи стабілізації безпілотного літального апарата під час його зльоту та посадки в газодинамічному комплексі. Наведені розрахунки показали принципову можливість стабілізації безпілотного літального апарата для його близьконульових швидкостей, коли аеродинамічні органи керування не ефективні, за рахунок двох газодинамічних пристроїв матричного типу. Математичну модель руху безпілотного літального апарата в штучному повітряному потоці засновано на рівняннях динаміки поздовжнього руху. Особливість запропонованої моделі полягає в тому, що для стабілізації кутового руху безпілотного літального апарата застосовується часткове обтікання корпусу безпілотного літального апарата додатковим штучним повітряним потоком.
Посилання
N. F. Тupitsyn, “Influence of natural gas-dynamic streams of flying vehicle jet engine on its flight conditions,” Artillery and Rifle Armaments. no.1(38), pp. 41–46, 2011.
N. F. Тupitsyn, “Automatic stabilization system of the UAV at gas-dynamic method takeoff and landing// Abstracts the report,” Eighth World Congress "Aviation in the XXI Century" Kyiv, Ukraine, October 10-12, 2018.
V. M. Sineglazov, M. K. Filyashkin, M. F. Typitsyn, and O. O. Gurska, Aircraft Active Control Systems, Kyiv: Publisher NAU, 2010,160 p.
N. F. Тupitsyn and A. V. Bondarchuk, “Calculation of the characteristics of gas-dynamic landing gear,” Electronic and control systems, no. 2(28), pp. 161–164, 2011.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).