Дослідження впливу величини кута атаки лопаті на потужність вертикально-осьової вітроенергетичної установки

Автор(и)

  • V. M. Sineglazov Національний авіаційний університет, Київ
  • I. S. Shvaliuk Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.58.13511

Ключові слова:

Вертикально-осьовий ротор, ротор Дар’є, кут атаки, потужність вітроустановки, ефективність вітроустановки

Анотація

Досліджено проблему підвищення енергетичної ефективності вітроенергетичної установки з вертикальною віссю обертання. Для вирішення цієї проблеми пропонується використовувати лопаті з можливістю регулювання кута атаки. В результаті рішення рівнянь Нав'є–Стокса при різних початкових умовах (різних значеннях кутів атаки і швидкостей вітру), визначено оптимальний кут атаки при різних швидкостей вітру. Запропоновано підхід до реалізації системи управління кутом повороту лопаті на основі PID-контролера. Розроблено алгоритм адаптивного PID-контролера. Також для цієї системи управління розроблена модель в Simulink

Біографії авторів

V. M. Sineglazov, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів, Навчально-науковий інститут інформаційно-діагностичних систем

Доктор технічних наук. Професор. Зав. кафедри

I. S. Shvaliuk, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів, Навчально-науковий інститут інформаційно-діагностичних систем

Магистр

Посилання

J. Twydell and A. Weir, Renewable energy sources: Trans. with English. Moscow: Energoatomizdat, 1990, 392 p. (in Russian)

V. A. Dzenzersky, S. V. Tarasov, and I. Yu. Kostyukov, Low power wind turbines. Kyiv: Naukova Dumka, 2011, 590 p. (in Ukrainian)

Y. El-Tous, “Pitch Angle Control of Variable Speed Wind Turbine,” American J. of Engineering and Applied Sciences, 1(2): 118–120, 3, 2008.

M. Gopal, Digital Control and State Variable Methods. New Delhi: Tata McGraw Hill Eduction Private Limited. 2010.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ