Методика визначення точнісних характеристик системи супутникової навігації
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.58.13509Ключові слова:
Навігаційні системи, точністні характеристики, концепція навігації, горизонтальна навігаціяАнотація
В статті описано ключові етапи випробування системи супутникової навігації, які є завершальним і водночас відповідальним етапом розробки ситеми. На етапі випробувань встановлюється відповідність ситеми діючим нормам, доказується її точностні характеристики, ергономіка, заміряється температура органів керування та блоків, додатково, в складі літака досліджується електромагнітна сумістність системи супутникової навігації з обладнанням літака. Невиявлення недоліків на етапі випробування призведе до значних економічних втрат при внесені доопрацювань у вже сертифікований парк літаків, та погіршеню безпеки польотів. Тому дуже важливо врахувати всі фактори які можуть вплинути на роботу ситеми таких як: температура зовнішнього повітря, положення літака в просторі, зв'язок системи супутникової навігації з обладнанням літака при частковій та повній відмові даного обладнання тощо. Основним але не єдиним параметром системи супутникової навігації є точностні хараетристики, які в сукупності з точностними характеритсиками ручного або ж автоматичного пілотування, дозволяють відповідати вимогам концепції зональної навігації, що значно розширює технічні можливості літака. Тому в статті особливу увагу приділено точностним характеристикам системи супутникової навігації а саме методам підвищення точності статистичного аналізу даних на прикладі: 1) методу максимальної правдоподібності або нелінійних найменших квадратів; 2) методу одночасного визначення змінних стану та параметрів фільтрації Калмана та нелінійного оцінювання.
Посилання
Aerodynamic Effects and Modeling of Damage to Transport Aircraft Gautam H. Shah NASA Langley Research Center, Hampton, Virginia 23681.
National Transportation Safety Board Report AAR-79-17, Washington DC, 1979.
Job, Macarthur, “Air Disaster,” Aerospace Publications, vol. 2, pp. 136–153, 1996.
Netherlands Aviation Safety Board Aircraft Accident Report 92-11, Amsterdam, Netherlands, 1992.
National Transportation Safety Board Report AAR-04-04, Washington DC, 2004.
Aviation Week and Space Technology, December 8, 2003.
Transportation Safety Board of Canada Report A05F0047, Gatineau, Quebec, Canada, 2005.
S. A. Ischenko and A. R. Davydov, Development of methods for monitoring and diagnosis aerodynamically state aircrafts of civil aviation. Moscow: Knowledge, 1990. (in Ukrainian)
E. P. Udartsev, The dynamics of the spatial balance of the aircraft. Moscow: KIIGA, 1989. (in Ukrainian)
Patent GB24355519A, http://www.espacenet.com.
Integrated Resilient Aircraft Control Technical Plan, Aviation Safety Program, Aeronautics Research Mission Directorate, NASA, 2007.
V. M. Kazak, System recovery methods survivability of aircraft specific situations in flight. Kyiv: "NAU-print", 2010, 284 p. ISBN 978-966-598-668-3. (in Ukrainian)
Patent number 62925 Ukraine, IPC V64C11/00. 26. 09. 2011. Bull. Number 18. System of automatic diagnosis of aerodynamic external out line of the aircraftin flight. Kazak V. M., Shevchuk D. (in Ukrainian)
D. O. Shevchuk, O. G. Scherbonos, and R. V. Ostafinchuk, “Impactdamageto the wingleading edgeintegratedaerodynamic characteristicsof bearingsurfaces,” Proceedings of the National Aviation University, 2011. (in Ukrainian)
V. Kas'yanov, Flight simulation. Kyiv: "NAU-print", 2004, 400 p. (in Ukrainian)
B. S. Levy, P. Som, and R. Greenhaw, "Analysis of Flight Technical Error on Straight, Final Approach Segments," Proceedings of the 59th Annual Meeting of The Institute of Navigation and CIGTF 22nd Guidance Test Symposium (2003), Albuquerque, NM, June 2003, pp. 456–467.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).