Локальна поляриметрична система вимірювання пілотажно-навігаційних параметрів повітряного судна
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.57.13246Ключові слова:
Локально обмежений сегмент повітряного простору, пілотажно-навігаційні параметри, поляриметричний метод вимірювання, математичне моделювання, плоскопаралельна ізотропна діелектрична пластинаАнотація
У статті розглянуто питання розробки локальної оптичної системи для вимірювання пілотажно-навігаційних параметрів повітряного судна з використанням поляриметричних технологій. Така система спрямована на підвищення чутливості та точності визначення пілотажно-навігаційних параметрів повітряного судна у локально обмеженому сегменті повітряного простору з високою щільністю руху. У роботі розглядаються існуючі методи та системи для вимірювання пілотажно-навігаційних параметрів повітряного судна, а також запропоновано поляриметричний метод та поляриметричну систему, які їх реалізують. Поляриметричний метод вимірювання пілотажно-навігаційних параметрів повітряного судна полягає в вимірюванні азимута площини поляризації заломленого променя та визначенні просторового і плоских кутів падіння випромінювання, а також просторового положення літального апарату. Запропонована локальна поляриметрична система для вимірювання пілотажно-навігаційних параметрів складається з двох основних вузлів: блоку вимірювання та блоку випромінювання. Блок випромінювання випромінює поляризований промінь з визначеним азимутом площиною поляризації та з певним кутом розсіювання. Блок вимірювання вимірює азимут площини поляризації заломленого променю та обчислює азимут площини поляризації падаючого випромінювання та його кут падіння. Запропонована система дозволяє одночасно вимірювати як пілотажні, так і навігаційні параметри з високою точністю та чутливістю. Моделювання роботи вимірювального каналу показує, що залежності мають лінійний характер і добре узгоджуються з вимірювальними параметрами. Результати роботи можуть бути застосовані в процесі розробки та впровадження, наприклад, поляриметричної навігаційної системи і вимагають додаткових теоретичних та практичних досліджень.
Посилання
Annual Report of the ICAO Council: 2017.
Air Navigation Report 2016 Edition, 2016.
V. I. Cheipzhenko and V. O. Volkogon, The role of modern concepts of transformation the CNS/ATM systems for providing autonomous flights of aircraft,” Actual Problems of Automation and Information Technologies, 19, 2015: 112–120. Print (in Ukrainian)
A. Klochan, V. Romanenko, and V. Tronko, “Polarimetric method for UAV attitude determination during landing approach and landing,” 2015 IEEE 3rd International conference “Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD)”. Kyiv, Ukraine, National Aviation University. 2015, pp. 202–20. Print
A. Klochan, Ali Al-Ammouri, V. Romanenko, and V. Tronko, “Application of polarimetry in aviation navigation systems,” 2016 IEEE 4th International conference “Methods and Systems of Navigation and Motion Control (MSNMC)”. Kyiv, Ukraine, National Aviation University. 2016, pp. 236–66. Print
A. Klochan, Ali Al-Ammouri, Hafed I. S. Abdulsalam, “Advanced UAV Landing System Based on Polarimetric Technologies,” 2017 IEEE 4th International Conference “Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD)”: Kyiv, Ukraine National Aviation University. 2017, pp. 147–150. Print
A. Klochan, Аli. Al-Ammouri, V. Kharuta, L. Osipa, “Local Polarimetric Aviation Navigation System,” Proceedings 2018 IEEE 5th International conference “Methods and Systems of Navigation and Motion Control (MSNMC),” October, 16-18, 2018, Kyiv, Ukraine, 2018, pp. 119–122.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).