Помилки оцінювання зовнішніх збурюючих впливів

Автор(и)

  • Y. A. Opanasiuk Національний авіаційний університет, Київ
  • B. I. Dmytrenko Національний авіаційний університет, Київ
  • O. Y. Krasnousova Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.56.12946

Ключові слова:

Інеціальна навігаційна система, літальний апарат, акселерометр, збурюючі впливи, хвильове рівняння, функція Лаґранжа

Анотація

Проаналізовано поведінку інерціальної навігаційної системи літального апарату при наявності різних за тривалістю у часі зовнішніх збурюючих впливів. Запропоновано новий підхід до аналізу основного принципу, що визначає роботу найпростішого акселерометра. Показано, що послідовний строгий аналіз процесу вимірювання дає можливість виявити певне нове джерело помилок в оцінюванні величини збурюючого впливу. Показано, що якщо не брати до уваги ці можливі похибки, то будь-яка самоналаштовувальна система літака може бути функціонально пошкодженою чи, принаймні, функціонально ненадійною. Ці похибки виникають тільки за умови, що тривалість у часі збурюючого впливу є меншою певного критичного значення t, котре залежить від конкретних характеристик інерціальної навігаційної системи та власне самого літака. Запропоновано метод визначення t.

Біографії авторів

Y. A. Opanasiuk, Національний авіаційний університет, Київ

Навчально-науковий інститут інформаційно-діагностичних систем

Старший викладач

B. I. Dmytrenko, Національний авіаційний університет, Київ

Навчально-науковий інститут інформаційно-діагностичних систем

Асистент

O. Y. Krasnousova, Національний авіаційний університет, Київ

Навчально-науковий інститут інформаційно-діагностичних систем

Кандидат технічних наук

Посилання

V. M. Sineglasov and F. M. Zaharin, “Perspectives of integrated inertial-satellite systems development of aircraft of civil aviation,” 2-nd International Conference “Methods and Systems of Navigation and Motion Control”. Proceedings. Oct. 9-12, 2012, Kyiv, Ukraine.

V. Laria and A. Tunik, “Gyro-free accelerometer based SINS: Algorithms and Structures,” 2-nd International Conference “Methods and Systems of Navigation and Motion Control”. Proceedings. Oct. 9-12, 2012, Kyiv, Ukraine.

Y. Opanasiuk, “Theoretical framework to construct optimal flights safety diagnostic procedures,” 2-nd International Conference “Methods and Systems of Navigation and Motion Control”. Proceedings. Oct. 9-12, 2012, Kyiv, Ukraine.

Kenneth R. Britting. Inertial Navigation System Analysis, John Wiley&Sons, 1971

Jack B. Kuipers, Quaternions and Rotation Sequences: a primer with Applications to Orbit Aerospace and virtual reality. Princeton University Press, 1999.

Introduction to Inertial Navigation

http://www.navlab.net/Publications/Introduction_to_Inertial_Navigation.pdf

D. N. Pitterman and C. E. Roberts, “Determining Inertial Errors from Navigation-in-place Date” Proc. Of the IEEE Position Location and Navigation Symposium, 2001, pp. 60–67.

A. E. Bryson, Control Spacecraft and Aircraft, Prinston University Press, Prinston, NY, 1993

. Paul D. Grove Navigation using Inertial sensors. IEEE Aerospace and Electronic Systems Magazine 30(2): 42-69, 2015

T. F. Weiner, "Theoretical analysis of gimballess inertial reference equipment using delta-modulated instruments," 1962.

P. G. Savage, "Blazing gyros: The evolution of strapdown inertial navigation technology for aircraft," Journal of Guidance Control and Dynamics, pp. 637–655, June 2013.

W. Xue, J. Wang, and T. H. Cui, “Modeling and Design of Polymer-Based Tunneling Accelerometers by ANSYS/MATLAB,” J. Trans. Mechatron. vol. 10, pp. 468–471, 2005.

L. D. Landau and E. M. Lifshits, Mechanics, Third Edition. Moscow, “Nauka”, 1973, (in Russian).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСІВ ТА СИСТЕМ