Алгоритми підвищення безпеки пілотування мікро-БПЛА
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.56.12933Ключові слова:
Алгоритми пілотування, мікро-БПЛА PD-1900, типові відмови, аварійна посадка, система ручного керуванняАнотація
Стаття присвячена розробцы алгоритмів пілотування мікро-БПЛА з підвищеним рівнем безпеки. До уваги взято критичні ситуації, що виникають під час польоту, такі як відмови електричного обладнання наземної станції зв’язку з БПЛА та радіообладнання самого БПЛА. Проведено синтез алгоритму автоматичної посадки. Технічна реалізація алгоритму аварійної посадки здійснювалася на базі мікро-БПЛА PD-1900. Окрім цього, алгоритм підвищення безпеки пілотування мікро-БПЛА розроблено.
Посилання
http://zala.aero/zala-421-16e-2/
Heather Baldwin. Human Factors in Unmanned Aircraft Operations/UAV operations pose new MRO challenges//Aviation Week & Space Technology. Sep 08, 2014.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).