Поляриметрична система посадки безпілотних літальних апаратів

Автор(и)

  • A. E. Klochan Національний транспортний університет, Київ
  • A. Al-Ammouri Національний транспортний університет, Київ
  • V. K. Subbotyna Національний транспортний університет, Київ
  • Hafed I. S. Abdulsalam Національний транспортний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.54.12316

Ключові слова:

Cистема посадки, траєкторія посадки, блок-схема, поляриметр, плоско-паралельна ізотропна діелектрична пластина, метод вимірювання, математичне моделювання, безпілотний літальний апарат

Анотація

Статтю присвячено питанню розробки перспективної поляриметричної системи посадки безпілотних літальних апаратів літакового типу. Запропонована поляриметрична система посадки, також, може використовуватись для посадки безпілотних літальних апаратів інших типів. В статті розглянуто існуючі системи посадки безпілотних літальних апаратів, а також запропоновано поляриметричну систему посадки, яка складається з двох частин: наземного блоку (блоку випромінювання) та бортового блоку (блоку вимірювання). Розглянуто методи формування лінії глісади з використанням поляризованого випромінювання та блок-схеми каналів бортового та наземного блоків. При цьому наземний блок складається з трьох каналів випромінювання, а бортовий блок – з п’яти каналів вимірювання. Запропонована система потенційно дозволяє визначати просторове положення безпілотного літального апарату під час посадки, а також його відхилення від траєкторії посадки з високою точністю та чутливістю. Поляриметрична система посадки дозволяє проводити посадку на негоризонтальні та рухомі площини посадки, а також здійснювати посадку за складною траєкторією посадки. Наведено формули перерахунку поляриметричних параметрів, які вимірюються, в параметри просторового положення безпілотного літального апарату та його положення відносно лінії глісади. Показано результати математичного моделювання роботи каналу вимірювання, за результатами якого можна зробити висновок, що залежність поляриметричних параметрів від величини відхилення безпілотного літального апарату від лінії глісади має переважно лінійний характер та залежить від просторового положення безпілотного літального апарату.

Біографії авторів

A. E. Klochan, Національний транспортний університет, Київ

Кафедра електроніки та обчислювальної техніки

Аспірант

A. Al-Ammouri, Національний транспортний університет, Київ

Кафедра електроніки та обчислювальної техніки

Доктор технічних наук. Професор

V. K. Subbotyna, Національний транспортний університет, Київ

Кафедра електроніки та обчислювальної техніки

Старший викладач

Hafed I. S. Abdulsalam, Національний транспортний університет, Київ

Кафедра електроніки та обчислювальної техніки

Аспірант

Посилання

V. Fetisov, L. Neugodnikova, V. Adamovsky, and R. Krasnoperov, Unmanned Aviation: Terminology, Classification, Current State, Ufa: Photon, 2014. (in Russian)

O. Sushich, and I. Prikhodko “Analysis of trends in the development of UAV landing systems,” Bulletin of the Engineering Academy of Ukraine, no. 2, pp. 26–29, 2012. (in Ukrainian).

Statistical Summary of Commercial Jet Airplane Accidents Worldwide Operations 1959 – 2015.

Yu. Podoplekin and S. Sharov, “Key Aspects of Theory and Design of Landing Systems of UFV on Small Vessels,” Information and Control Systems, no. 6, pp. 14–24, 2013. (in Russian)

A. Skripets, V. Tronko, and M. Asanov,. “Transmission bearing on the distance of the object using the magneto-optical modulator,” Electronics and control systems, no. 1 (27), pp. 5–8, 2011. (in Russian)

A. Klochan, V. Romanenko, and V. Tronko, “Polarimetric Method for UAV Attitude Determination During Landing Approach and Landing,” Proceedings 2015 IEEE 3rd International conference «Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD)», October, 13-15, 2015, Kyiv, Ukraine, 2015, pp. 202–205.

A. Klochan, А. Ammouri, V. Romanenko, and V. Tronko, “Application of Polarymetry in Aviation Navigation Systems,” Proceedings 2016 IEEE 4th International conference “Methods and Systems of Navigation and Motion Control (MSNMC),” October, 18-20, 2016, Kyiv, Ukraine, 2016, pp. 263–266.

V. D. Tronko, V. G. Romanenko, A. O. Bieliatynskyi, A. E. Klochan, D. P. Vasiliev, and Ali Al-Ammouri, “Polarimetric method for forming aircraft landing glideslope,” Aviation in the XXI-st Century. Safety in Aviation and Space Technologies: Proceedings of the Seven World Congress, September, 19-21, 2016, Kyiv, Ukraine, National Aviation University, Kyiv, 2016, pp. 3.4.1–3.4.4.

A. Klochan, А. Ammouri, Hafed I.S. Abdulsalam, “Advanced UAV Landing System Based on Polarimetric Technologies,” Proceedings 2017 IEEE 4th International conference “Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD),” October, 17-19, 2017, Kyiv, Ukraine, 2017, pp. 147–150.

R. Azzam, and N. Bashar, Ellipsomeriya and Polarized Light, Moscow: Mir, 1981. (in Russian)

Р. Paul, Optics and Atomic Fizika, Moscow: Physical and Mathematical Literature, 1966. (in Russian)

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ