Автоматизація етапу контактування при дозаправлення у повітрі літаків цивільної авіації
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.52.11873Ключові слова:
Штанга системи дозаправлення, конус системи дозаправлення, заправний літак, літак-заправник, закони керування, дистанційно-керований конусАнотація
Розглянуто переваги повітряних перевезень з використанням у польоті етапу дозаправлення цивільних літаків. Такі технології забезпечують, зокрема, для регіональних літаків українського виробництва значні переваги під час їх експлуатації на дальніх магістральних рейсах. Запропоновано варіанти автоматизації етапу зближення заправних пристроїв з використанням прогнозної моделі.Посилання
Passenger air service. http://avia.biz.ua/news 23163 –passazhirskie -aviaperevozki-2-0.
Project – RECREATE http://www.cruiser-feeder.eu/project
M. K. Filyashkin, “Automation of technology of air-to-air refueling regional aircraft,” Electronics and Control Systems, no. 2(48), 2016, pp. 87–91.
L. S. Kukushkin and V. V. Vyshinsky, “Simulation of the process air-to-air refueling on a flight stand in view of the atmospheric turbulence and the slip-stream turbulence of a tanker aircraft.” Proceedings of MFTI. vol. 5, no. 2, 2013, pp. 46–58.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).