Вплив процесу підготовки авіаційних фахівців на показники безпеки польотів
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.52.11869Ключові слова:
Безпека польотів, підготовка фахівців, оптимізація, суб’єктивна ентропія, суб’єктивні перевагиАнотація
Розглянуто можливість підвищення ефективності керування процесом підготовки авіаційних кадрів,шляхом оптимізації часової структури процесу їхньої підготовки. Встановлено, що на процес сприйняття і запам’ятовування інформації впливають: кількість відведеного часу, структура та послідовність навчального матеріалу, утворення інформаційних зв’язків між блоками навчальної інформації, частота використання понять і швидкість передачі інформації. На підставі аналізу процесу підготовки авіаційних фахівців проведено його структуризацію, визначені керовані та керуючі впливи на процес підготовки авіаційних фахівців, як істотну керуючу змінну в роботі за основу взято розподіл операційного часу.Посилання
V. Zhulev, V. Ivanov, Safety of Flight Operations. Moscow, Transport, 1986, 224 p.
V. Ovcharov, Human Factor in Aviation Incidents. Moscow, MAK, 2005, 80 p.
V. M. Kazak, Systemic Methods of Restoration of Aircraft Survivability in Special Flight Situations. Kyiv, NAU, 2010, 284 p.
O. Savinov, Modeling and Quality Management of Aviation Specialists Training. Kyiv, NAU, 2010, 170 p.
V. O. Kasyanov, Subjective Analysis. Kyiv, NAU, 2007, 512 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).