Підвищення якості контуру «літак–система автоматичного керування»

Автор(и)

  • D. A. Prosvirin Національний авіаційний університет
  • V. P. Kharchenko Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.47.10265

Ключові слова:

система автоматичного керування, математичне моделювання, візуалізація, закони керування, захід на посадку

Анотація

Представлено модельно-орієнтований підхід до процесу математичного моделювання законів системи автоматичного керування. Виконано аналіз аварійних ситуацій в залежності від етапу польоту. Розглянуто використання сучасної модельно-орієнтованої технології розробки законів системи автоматичного керування. Розроблено програму моделювання і візуалізації контуру літак-система автоматичного управління. Показано поліпшення точності витримування параметрів системи автоматичного керування. Розглянуто можливість практичного застосування розробленої програми в авіаційній галузі. Використання вказаного підходу дозволить скоротити час на розробку, аналіз і сертифікацію системи автоматичного керування

Біографії авторів

D. A. Prosvirin, Національний авіаційний університет

Аспірант. Кафедра аеронавігаційних систем,

V. P. Kharchenko, Національний авіаційний університет

Доктор технічних наук. Професор. Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки. Виконуючий обов’язки ректора Національного авіаційного університету

Посилання

G. Ellis, Observers in Control Systems: A Practical Guide, Academic Press, 2002, 264 p.

Efficient Development of Safe Avionics Display Software with DO-178B Objectives Using SCADE Suite™: [Methodology Handbook]. France: Esterel Technologies, 2012. 110 p.

J.-N.Y. Myers, Software Reliability – Principles and practices: IBM Systems Research Institute Lecture in Computer Science, Polytechnic Institute, 1976. 360 p.

H. Lens, and J. Adamy, “Observer Based Controller Design for Linear Systems with Input Constraints,” Proceeding of the 17th World Congress, International Federation of Automatic Control, 2008, pp. 9916–9921, 6-11 July, 2008.

McLean D. Automatic Flight Control Systems, Prentice Hall, NY, 1990, 593 p.

S. D. Pinder, Aircraft Takeoff Performance Monitoring in Far-Northern Regions: An Application of the Global Positioning System. // Ph.D. thesis. University of Saskatchewan. 2002.

V. L. Syrmos, C. Abdallah, P. Dorato, and K. Grigoriadis, “Static Output Feedback – A Survey,” Automatica, vol. 33, pp. 125–137, 1997.

Software considerations in airborne systems and equipment certification (RTCA/DO-178B): DO-178B, [December 1. 1992]. Washington. D.C. 20036 USA, 1992, 112 p.

Statistical Summary of Commercial Jet Airplane Accidents. Worldwide Operations. 1959 20, Boeing. July 2012.

A. Shligerski and V.-M. Umanski, “Model-based development of safe application software for safetycritical railways systems using scade tool environment,” Functional safety – theory and practice, 2009, pp.13–21.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ