Оцінка індексів емісії авіадвигунів за реальних експлуатаційних умов у зоні аеропорту

Kateryna Synylo

Анотація


У роботі викладено результати аналізу методів, засобів та принципів вимірювання емісії авіадвигунів в умовах
головних аеропортів Європи. Досліджено вплив реальних експлуатаційних та метеорологічних умов на величини індексів емісії авіадвигунів. На підставі аналізу стендових випробувань авіадвигуна типу CFM56-5С2 для крейсерського режиму та режиму малого газу встановлено кількісні залежності величин індексів емісії від температури атмосферного повітря, напрацювання та витрати палива (режиму роботи) авіадвигуна. Різниця, виявлена за результатами порівняльного аналізу виміряних індексів емісії та наданих показників ICAO,
зумовлена тим, що реальні експлуатаційні умови не відповідають умовам сертифікації ICAO, зокрема за
характеристиками тяги двигуна. Обґрунтовано доцільність урахування реальних експлуатаційних (показник тяги та період напрацювання авіадвигуна) та метеорологічних (температура атмосферного повітря) умов на величини індексів емісії авіадвигуна з метою вдосконалення процедури інвентаризації викидів авіадвигунів та взагалі підвищення ефективності стратегії регулювання якості повітря в межах та околиці аеропорту.

Ключові слова


екологічний моніторинг; емісія авіаційних двигунів; індекс емісії; моніторинг забруднення повітря; оцінка індексів емісії; процедура інвентаризації авіаційних двигунів

Посилання


ICAO Environmental Report 2013. Aviation and Climate Change. – 2012 p. // http://cfapp.icao.int/Environmental-Report-2013.

Enviro. 2011 http://www.enviro.aero/Content/Upload/File/BeginnersGuide_Biofuels_Web>.

IATA.2011http://www.boeing.com/commercial/cmo

/forecast_summary.html>.

Environmental Statement 2005. Environmental Protection and Management at Frankfurt Main Airport. – Fraport AG, 2005. – 55–59 p.

Zaporozhets O., Stracholes V., Tokarev V.I. Estimation of emissions and concentration of air pollutants inside the airport // State and perspective of activities on environment protection in civil aviation – Moscow: GosNIGA, 1991. – P. 18–20 (in

Russian).

ICAO data bank of aircraft engine emissions. – Montreal: ICAO. Doc. 9646 – AN/943, 1995. – 152 p.

Schäfer K., Jahn C., Sturm P., Lecher B., Bacher M. Aircraft emission measurements by remote sensing methodologies at airports. Atmospheric Environment, 37, 2003. – P. 5261–5271.

Heland J., Schafer K. Analysis of aircraft exhausts using FTIR-emission spectroscopy. Applied Optics 36, Nr. 21, 1997. – 4922-4931.

Goody R.M., Yung Y.L. Atmospheric Radiation: Theoretical Basis, 2nd Edition. Oxford University Press, New York, 1989.

Opsis, DOAS User Guide. Opsis AB. – Furulund, Sweden, 1997.

Schäfer K. Non-intrusive optical measurements of aircraft engine exhaust emissions and comparison with standard intrusive techniques.

Schäfer K., Heland J., Burrows R., Wiesen P.,

Kurtenbach R. et al. // Applied Optics 39. – 2000–

Nr. 3. – P. 441–455.

Schürmann G. The impact of NOx, CO and VOC emissions on the air quality of Zurich airport / G. Schürmann, K. Schäfer, C. Jahn, H. Hoffmann, M. Bauerfeind, E. Fleuti, B. Rappenglück //

Atmospheric Environment. – 2007. – №41. – P. 103–118.

Abschlussbericht zum Kooperationsvertrag zwischen Forschungszentrum Karlsruhe GmbH - IMK-IFU und Deutscher Lufthansa AG – Umweltkonzepte Konzern "Messung von

Triebwerksemissionen zur Untersuchung von Alterungsprozessen mit Hilfe optischer Messverfahren", 2007.


Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2306-1472 (Online), ISSN 1813-1166 (Print)

Передплатний індекс 86179

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Ulrich's Periodicals DirectoryIndex CopernicusDOAJSSMРИНЦWorldCatCASEBSCOCrossRefBASEDRIVERНаціональна бібліотека ім. ВернадськогоНауково-технічна бібліотека НАУ